top of page

-

הצעה להקמת "צוות קרב גדודי"- (צק"ג) זחלילי

  • תמונת הסופר/ת: dgross479
    dgross479
  • 15 באוג׳ 2025
  • זמן קריאה 17 דקות

עודכן: לפני יום אחד (1)

בלחימה של השנתיים האחרונות לא פגשנו מטוסי אוייב, לא פגשנו שריון אוייב, אנו בעיקר פוגשים מחבלים, מטענים בדרכים, בנינים ממולכדים, ולפעמים גם קרבות עם חיילי אוייב שיוצאים מפירים באדמה וכו'. אנו מגיבים עם טנקי מרכבה שלא בנויים לסוג זה של לחימה מצד אחד ולא פעם עם רכבים שלא מוגנים מספיק מצד שני.

תא"ל גיא חזות ששירת כראש מערך הלמידה בזרוע היבשה הגדיר את ניהול המלחמה בעזה כמחדל חמור ביותר, דיבר על נושא זה וספג ביקורת מהרמטכ"ל הקודם הרצי הלוי. 

קישור לנושא:

                        https://www.ynet.co.il/news/article/rjqs7vo3c   

 

גם מבלי להכיר לעומק את דבריו של תא"ל גיא חזות אני יכול להסכים שצה"ל עשה הרבה שגיאות בלחימה בעזה. זה לא סביר שאנו שומעים כל הזמן שיש מחסור בלוחמים בצבא, כאשר בסדיר ובמילואים משרתים אולי חצי מיליון חיילים, אני לא בטוח אם במערב אירופה יש צבא גדול וחזק כמו לישראל והוצאות הביטחון בישראל גבוהות בהרבה מתקציב הבטחון בארצות נאטו יחסית לתל"ג של המדינות.

יש הרבה מה לדבר על אשמים אבל אני רוצה לדבר על מבנה חדש לחיל השריון שלדעתי יתאים יותר לשידרוג יכולתו של החיל.

 לדעתי יש בצבא היבשה 3 בעיות עיקריות והן:

1. מבנה צבא היבשה אינו מתאים ללחימה בעידן החדש שבו צריך צבא גדול וחכם.

2. היחידות בצבא היבשה צריכות לרכוש ציוד חדש והציוד הישן צריך לעבור שידרוגים.

3. הפיקוד הבכיר בצה"ל שכח שצבא צריך לנצח וזו תכליתו. ניצחון הוא הרתעה.


התעשיות הבטחוניות שלנו יכולות לייצר כל רכב שצה"ל צריך, הבעיה היא הכמות ומהירות שבה נוכל לקבל את הציודים שאנו צריכים, לכן אנו צריכים את עזרתה של ארה"ב והעזרה הראשונה צריכה להיות בנושאי חה"א. אנו צריכים עוד מטוסי אפ-15, אפ-35, אפ-16 (נחתמה עיסקה לרכישת טייסת אחת של F-35 וטייסת אחת של F-15) וגם מטוסי בוכנה כדוגמת המטוס AT-802U ללחימה עם מחבלים, כטמ"מים ועוד מעופפים מסוג זה. המטוס חמוש בתותחים, רקטות מונחות ופצצות. (תמונה מס'-1) הוא יכול לשהות באויר כ-6 שעות ויש לו רדיוס פעולה של 370 ק"מ.

בנוסף אנו צריכים את עזרת ארה"ב גם בייצור חימושים כבדים לחיל האויר.


תמונה מס'-1 המטוס AT-802U

 

אבל הרכישה החשובה מכל תהיה אם ישראל תבקש וארה"ב תסכים, למכור לנו  טייסת אחת של המפציץ B-1B עם החימושים הכבדים חודרי הבונקרים כמו אלה שהוטלו על "פרדו" ורכישת הפצצות שנקראות "MOAB" "אמא של כל הפצצות" שיהיו היהלום שבכתר. קבלת מפציצים אלו תדחה את המלחמה הבאה להרבה שנים. אשמח להוסיף לחימושים אלו גם את החימושים של הרוסים שנקראים "FOAB" "אבא של כל הפצצות" זו פצצה תרמובארית שמשקלה 8 טון אבל עוצמתה שווה ל-44 טון ט.נ.ט. פצצות אלו מופעלות בגובה מסויים מעל הקרקע וזה מה שנקרא "יפתחו שערי הגיהנום".

 

בנוסף בהתאם למצבנו במערב אירופה רצוי שישראל תבקש מארה"ב לאשר לנו ייצור פריטים למטוסי האפ-35 ולכלל חה"א, שלא נצטרך להישען על מדינות ששונאות אותנו כגון בלגיה וספרד ואנו עוד זוכרים את זוועות האינקוויזיציה ואת גירוש היהודים מספרד ב- 1492.


 אנו צריכים את עזרת ארה"ב גם בייצור תומ"תים מדגם "רועם" שיחליף את התומ"תים בצה"ל ורכישת 3,300 טנקי "אמ-1" ישנים שנמצאים באחסנה בארה"ב, צריך לתת לטראמפ הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה שתכלול רכישה של כל טנקי ה"אמ-1" הישנים ושידרוגם לטנקי לחימה. (תמונה מס'-1.1)


תמונה מס'-1.1 התומ"ת הישראלי "רועם"


תמונה מס'-1.2 הטנק האמריקאי שנקרא "אמ-1" שצריך לרכוש ולשדרג


בנוסף, צריך לזכור טראמפ עוזב בעוד 2.5 שנים ואם המפלגה הפרוגרסיבית עולה לשלטון, ישראל יכולה לשכוח מעזרה אמריקאית, לכן צריך לרכוש את כל מה שאפשר מארה"ב עד לבחירות ב-2028.


ישראל צריכה לזכור שאת היהודים שונאים בהרבה מקומות ולזכור את ההספד של משה דיין ב-1956 לרועי רוטברג שהיה המא"ז של כפר עזה ונרצח ע"י העזתיים שארבו לו. זה מה שהוא אמר לפני 70 שנה וזה נכון גם להיום. זה רק חלק ולכל ההספד קישור למטה.

 "אל נסב את עינינו פן תחלש ידנו. זו גזרת דורנו; זו ברירת חיינו–להיות נכונים וחמושים חזקים ונוקשים או כי תישמט מאגרופנו החרב–וייכרתו חיינו."


אחד מהנושאים החשובים לקראת המלחמה הבאה אם תבוא, היא להבין שעידן המלחמות כדוגמת המלחמות של 67 ו-73 לא יחזרו יותר ואיתם עובר גם הזמן של הטנקים הכבדים דוגמת המרכבה כמו שעברו הדינוזאורים ואוניות המערכה, כיום נושאות מטוסים וכלי נשק אחרים תופסים את מקומם בשדה הקרב. המלחמות לא נעלמו אבל כלי הנשק מתחלפים וכדאי שהמחשבה הצבאית תתאים את עצמה לעידן החדש.


המלחמה הבאה תתנהל בחלקה הגדול באוויר ודוגמה אנו רואים בלחימה בין אוקראינה ורוסיה וגם במלחמה של ארה"ב ושלנו נגד אירן. כלי הנשק של האוייבים שלנו יהיו טילים בליסטיים, רקטות, כטמ"מים וכטב"מים למיניהם ועוד מעופפים שונים. הגנת נ"מ כנגד טילים בליסטיים ומעופפים למיניהם יהיו חשובים ביותר להגנת העורף והכוחות המתמרנים.


הגנת שמי המדינה והכוחות המתמרנים הם הנושאים העיקריים בנושא ההגנה, אבל אנו צריכים גם את היכולות לתקוף את המקומות שהרחפנים מיוצרים, משוגרים ומאוחסנים. אנו צריכים מערכות נשק שיופעלו ע"י "AI" כנגד אלפי רחפנים ומעופפים אחרים שנפגוש במלחמה הבאה ואולי לרכוש מטוסי בוכנה שיופעלו ע"י טייסים/טייסות שילחמו במעופפים השונים שמטרידים אותנו, אולי בעתיד גם ע"י מטוסים שמופעלים ע"י מערכות AI”" שיעזרו בהגנת הנ"מ. (תמונה מס'-1.3)

תמונה מס'-1.3 המטוס AT-802U

 

אחד הדברים שצריך לעשות הוא ללמוד מהאוקראינים איך הם מתמודדים עם מערכות נשק עם סיב אופטי, והדרך שלהם היא לשים גדר תייל מסתובבת שתחתוך את הסיב/כבל או מה שלא יהיה כך שמערכת הנשק תשמיד את עצמה. אלמנט נוסף שהם מפעילים הוא רכב לא מאוייש שילחם עם האוייב בעזרת טילי נ"ט או תותחי נ"מ, מקלעים ומי יודע מה עוד. בנוסף יש להם תותחי נ"מ ניידים שנושאים תותח 23 מ"מ שאנו זוכרים את הקטלניות שלו ממלחמת יום כיפור על תותחי נ"מ שנקראו "שילקה".


פרק מס'-2 הקמת "צוותי לחימה גדודיים"- (צל"ג)

נושא חשוב נוסף הוא מבנה חיל השריון. לדעתי אחד השינויים שצריך לעשות הוא הקמת "צוותי לחימה גדודיים" (צל"ג) וזאת בנוסף ל”צוותי קרב חטיבתים” (צק"ח) שקיימים כיום. אני חושב שהצל"ג שיהיו בו “טנקי לחימה” ולא טנקי מרכבה "ונגמ"שי לחימה” ולא נגמ"שים, יתאימו יותר ללחימה שאנו מצויים בה ונפרוס אותם לאורך הגבולות שלנו כקו הגנה ראשון. הצל"גים צריכים להיות מגובים ע"י חטיבות מרחביות שאמורות לספק להם בין השאר: אש ארטילרית ורקטית כגון תומ"תים בקוטר 155 מ"מ, רקטות מדויקות של 122 מ"מ ועד לרקטות בקוטר 370 מ"מ שמיוצרות ע"י "אלביט" ולהם טווח של עד ל- 300 ק"מ. בנוסף צריך לתת לחיל השריון מערכות נשק אחרות כתוספת לטנקי המרכבה ועל זה אני כותב בהמשך.


תמונה מס'-2 משגר ל-36 רקטות בקוטר 122מ"מ.

 

תמונה מס'-2.1 משגר ל-8 רקטות מדגם "אקסטרא" בקוטר 306 מ"מ לטווח 150 ק"מ


תמונה מס'-2.2 משגר ל-4 רקטות מדגם "נץ-דורס" בקוטר 370 מ"מ לטווח של 300 ק"מ

 

 לצל"גים יהיו 2 מבנים עיקריים והם:

א. צל"ג זחלילי-שיהיה כח הלחימה העיקרי מחוץ לגבולות הארץ.

ב. צל"ג אופני-שיפעל בפנים הארץ וגם לאורך הגבולות.


הצל"ג יהיה בנוי על 4 רגלים והם:

1. רגל ראשונה-גדוד שריון

2. רגל שניה-ארטילריה

3.  רגל שלישית-רכבי נ"מ/נ"ט כולל מערכת ניידת של "כיפת ברזל".

4. רגל רביעית-רחפנים וחימושים משוטטים


ההבדל העיקרי בין 2 הצל"גים הוא: שמרבית הרכבים בצל"ג הזחלילי יהיו על זחלים ובצל"ג האופני הם יהיו על אופנים. סעיפים 2-4 יהיו זהים ל- 2 סוגי הצל"גים.


את גדוד השריון של שני דגמי הצל"גים צריך לשדרג בהתאם להבנתנו אבל לפני שניכנס לפירוט השידרוגים צריך לוודא מהם האיומים על טנקי הלחימה והנגמ"שים שלנו ומה הם אמצעי הנגד. לדעתי יש מספר איומים ואני אפרט אותם בהתאם להבנתי.

 

1. האיום הראשון הוא "רחפני נפץ". 

תחת המונח "רחפני נפץ" אני כולל רחפנים, כטב"מים, חימושים משוטטים וכל שאר צרות מעופפות שעשויים לפגוע בכוחות שלנו.

כלי הנשק שהייתי מתקין על רכבי השריון שלנו על מנת להילחם בצרה זו הם:

א. תותחי גאטלינג בקוטר 20 מ"מ ולהם 2 קצבי אש: נמוך של 750 פגזים לדקה וגבוה של 1,500 פגזים לדקה. יכולתם לירות בקצב אש נמוך נראה לי כיתרון גדול בעיקר בחסכון בכמות הפגזים שנורית כנגד מטרות שונות.

ב. לתותחי ה-57 מ"מ יש אפשרות לירות פגזי נ"מ כנגד מסק"רים ורחפני נפץ למיניהן וכל פגז מכיל 8,000 חיצים שיעשו שמות ברחפני הנפץ.

 

2. האיום השני הוא רקטות וטילי נ"ט שעשויים להיות משוגרים כנגד השריון שלנו.

כלי הנשק שהייתי מתקין על רכבי השריון שלנו על מנת להילחם בצרה זו הם:

א. הנשק העיקרי ללחימה כנגד איומים אלו יהיו תותחי ה-57 מ"מ של השריון והחרמ"ש, שלהם טווח ארוך עד 14 ק"מ וזה ארוך יותר מהטווח של טילי הנ"ט כגון ה"קורנט" הרוסי.

ב. מערכות נשק נוספות יהיו עמדות הירוט מדגם "חץ-זוהר", זו מערכת נשק שחייבת להיות על כל נגמ"ש, טנק, ציוד כבד בדומה ל-D-9 וכל רק"מ אחר בשדה הקרב. על כל אחד מצידי הצריח של הטנקים והנגמ"שים הייתי מתקין 2 עמדות יירוט, ומערכת טעינה אוטומטית אם אפשר.

 

3. האיום השלישי הוא כוחות חי"ר שנושאים רקטות וטילי נ"ט לטווח קצר.

אחד מהטילים שאוקראינה מפעילה מיוצר בשבדיה ונקרא: “N-LAW” לטיל טווח של 1 ק"מ, הוא מאד מדוייק וטס בגובה של 1 מטר מעל קו הראייה של המשגר. כנגד איומים דומים לאלו ואיומים לטווח קצר יותר כגון RPG, נתקין מסביב לתובה ומאחוריה 6 מקלעים בקליבר "0.338 שלהם טווח של 1,700 מטר. את המקלעים תפעיל "בינה מלאכותית".

 

4. מערכת נשק נוספת שתתאים לכל האיומים הם רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ. ישנם משגרים ל-4, ל-6, ל-7, ל-12, ל-19 וגם ל-23 רקטות מונחות לטווח של 6 ק"מ ויותר. צריך להתקין אותם על כל הרכבים בקו העימות ואולי גם מעבר לו.


 פרק מס'-3 שידרוגים ליחידות הצל"ג

3.1 שידרוג טנקי "אמ-1" ל"טנקי לחימה".  

         

תמונה מס'-3 הטנק אמ-1 הישן
תמונה מס'-3 הטנק אמ-1 הישן

 

תמונה מס'-3.1 הנגמ"ש "נמר"


תמונה מס'-3.2 הנגמ"ש הסיני - VN-20


א. כרגע אין לנו טנקי לחימה לכן נשדרג חטיבה אחת של טנקי מרכבה סימן-3 ל"טנקי לחימה", וחטיבה אחת של נמרים ל"נגמ"שי לחימה" וזאת על מנת להתחיל את התהליך. אני מאמין שלאור היחסים המיוחדים עם הנשיא טראמפ והשותפות בלחימה מול איראן, והרצון שלו לחתום על הסכם עם אירן, צריך להגיש לו הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה לרכישת את כל 3,300 טנקי ה-אמ-1 הישנים שנמצאים באחסנה ולבקש מהם לשדרג אותם ל"טנקי לחימה" ורכבים נוספים. על השידרוגים ראה למטה (סעיף מס'-1)

 

ב. נראה שמדינות נאט"ו אינן מוכנות להשתתף בלחימה לצד ארה"ב, וחלקן, כמו ספרד, איטליה וצרפת, אינן מאפשרות לארה"ב לעבור במרחב האווירי שלהן או לאפשר להן לתדלק מטוסים אמריקאים בדרכן ללחימה או להשתמש בבסיסים שלהן. לא אתפלא אם טראמפ יעזוב את נאט"ו בתגובה. נראה שישראל היא המדינה היחידה שנלחמת לצד אמריקה, לכן אני חושב שטראמפ יאשר את העסקה הזו עבורנו ואני מקווה שישראל תגיש לו את ההצעה לרכוש ולשדרג את כל טנקי ה"אמ-1" כל זמן שטראמפ הוא הנשיא.

 

ג. בגדוד שריון רגיל של הצל"ג יהיו 2 פלוגות עם 32 טנקי "M-1" ישנים + 2 למפג"ד שישודרגו ל"טנקי לחימה" ופלוגה אחת עם 16 נגמ"שי נמר שישודרגו ל"נגמ"שי לחימה".

אפשרות נוספת היא לגדוד שריון מתוגבר ובו 3 פלוגות עם 48 טנקי אמ-1 + 2 למפג"ד + פלוגה אחת עם 16 "נגמ"שי "נמר" + פלוגה נוספת עם 16 נגמ"שים סיניים מדגם  "VN-20” והסיבה היא שאין לנו כמות מספקת של נגמ"שי נמר ומכל הנגמ"שים שאני מכיר נדמה לי שה-"VN-20” הוא הכי מתאים. 


 השידרוגים לטנקי ה"אמ-1" של גדוד השריון הזחלילי יהיו:

1 . שיפוץ או החלפת מערכת הכח של הטנק כך שניידותו תהיה דומה לניידות רכב חדש.

2. הסרת הצריח וכל המערכות שקשורות לתותח.

3. התקנת קפסולה בחזית הטנק ל-3 אנשי צוות.

כל השידרוגים למעלה הם עבור ה"אמ-1" ואילו מסעיף 4 ועד ל-10 השידרוגים יתאימו לטנקי האמ-1, לשאר הטנקים, הנגמ"שים הזחליליים וגם לנגמ"שים האופניים.

4. התקנת צריח נושא תותח בקוטר 57 מ"מ.

5. התקנת מקלע מקביל לתותח בקליבר "0.338.

6. התקנת עמדות יירוט מדגם "חץ-זוהר" בצידי הצריח.

7. התקנת צריחונים למקלעי "0.338 בצידי התובה ומאחורי התובה.

8. התקנת תותח גאטלינג 20 מ"מ בצידי הצריח, משגר כפול לטילי נ"ט ורקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ

9. בכל אחת מהפינות האחוריות של הצריח נתקין צריחון ובו מק"כ גאטלינג בקליבר "0.5.

10. על גג הצריח מותקנת עמדת RWS שנשלב בה את עמדת המפקד ותותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ.


 פרק מס'-4 התקנת צריח ותותח בקוטר 57 מ"מ על טנקי הלחימה

את הצריח שמותקן על הטנקים שנשדרג נסיר ונתקין במקומו צריח שנושא תותח 57 מ"מ, התותח מוזן ע"י קרוסלת פגזים (תמונה מס'-4). במקביל לתותח נתקין מקלע בקליבר "0.338 ולו קצב אש של 500 כדורים לדקה וטווח של 1,700 מטר. (תמונה מס'-4.1)

 לתותח ה-57 מ"מ יש מגוון רחב של פגזים: פגזי ח"ש, פגזי נ"מ וגם פגז מונחה לכתם לייזר  (תמונה מס'-4.2) לפגז ה-57 טווח של כ-14 ק"מ ומשקלו כ-7 ק"ג.

תמונה מס'-4 צריח לתותח 57מ"מ ולמקלע מקביל
תמונה מס'-4 צריח לתותח 57מ"מ ולמקלע מקביל

תמונה מס'-4.1 מקלע בקליבר "0.338
תמונה מס'-4.1 מקלע בקליבר "0.338

תמונה מס'-4.2 פגז מונחה בלייזר בקוטר 57 מ"מ שנקרא "אורקא"
תמונה מס'-4.2 פגז מונחה בלייזר בקוטר 57 מ"מ שנקרא "אורקא"

אחד היתרונות של "טנק הלחימה" עם תותח 57 מ"מ הוא שהטעינה אוטומטית, ולצוות יהיה קל יותר (ובפרט לחיילות) להפעיל את הטנק, זה יביא הרבה חיילות לחיל השריון שיעדיפו לשרת על טנקי הלחימה ובעיקר שיהיו (אני מקווה) מאות רבות של טנקי לחימה.


 פרק מס'-5: שדרוג נגמ"שי הנמר וה-VN-20 ל"נגמ"שי לחימה".


  תמונה מס'-5 הנגמ"ש הישראלי "נמר"


   תמונה מס'-5.1 הנגמ"ש הסיני "VN-20"


 על נגמ"שי ה"נמר" ונגמ"שי ה-“VN-20” (תמונות מס'-5 ו-5.1) נתקין צריח סיני שמותקן על "משחית הטנקים" הסיני שנקרא "VA-1" (תמונה מס'-5.2) ונתקין בו תותח בקוטר 57 מ"מ ומקלע בקליבר "0.338. (תמונה מס'-6.3) הצריח ניזון ממחסנית שמותקנת בחלקו האחורי של הצריח, עי"כ נפריד בין לוחמי החי"ר והתחמושת וזהו נושא בטיחותי ממדרגה ראשונה. ה"נמר" מופעל ע"י 3 אנשי צוות ונושא 9 לוחמים פורקים, ה-VN-20” מופעל ע"י 3 אנשי צוות ונושא  6 לוחמים פורקים.


ההבדל העיקרי בין הצל"ג הזחלילי לבין הצל"ג האופני הוא גדוד השריון שאני קורא לו "הרגל הראשונה". גדוד השריון בצל"ג הזחלילי יהיה בנוי מטנקי "אמ-1" אמריקאים, טנקי מרכבה ישראליים, נגמ"שי "נמר" ישראלים ואולי גם נגמ"שים סיניים מדגם "VN-20”, ואילו גדוד השריון האופני יהיה בנוי על "משחית הטנקים" הסיני מדגם "VA-1" ולו 2 דגמים הראשון בנוי על מרכב של 6 גלגלים והשני בנוי על מרכב של 8 גלגלים. שאר ה"רגלים" יהיו זהות לשני הצל"גים.


תמונה מס'-5.2 משחית טנקים סיני נראה בתמונה עם תותח בקוטר 125 מ"מ


על נגמ"שי הנמר וה-וי.אנ-20 נתקין את הצריח שנראה בתמונה 5.2, אבל נתקין בו תותח בקוטר 57 מ"מ  בדומה לתותח שמותקן על טנקי הלחימה וגם בו נתקין מקלע מקביל בקוטר "0.338.


פרק מס'-6 הקמת "צוות לחימה גדודי" אופני.

6.1 גדוד שריון בצל"ג האופני.

אחת המטרות של הצל"ג האופני תהיה לפעול בפנים הארץ כנגד כנופיות הפשע על מנת להחזיר את המשילות לכל חלקי הארץ. צריך לפעול כנגד משפחות הפשע בכל חלקי הארץ בעוצמה לא פחותה מזו שאנו מפעילים נגד החמאס. המטרה צריכה להיות לנקות את השטח מגורמי הפשיעה בארץ ולגרש אותם לסוריה אם אפשר. הברחות הנשק בדרום הארץ ע"י רחפנים רק מלמדת על בעיה רצינית בשטח שצריכה להיות מטופלת ע"י הצבא. יחידות הצל"ג האופני יהיו תחת פיקוד היחידות המיוחדות לביטחון פנים של המשטרה ויופעלו על גבי הנגמ"ש הסיני שנקרא "וי.אי-1" עם 6 גלגלים. (תמונה מס'-6) בנוסף ליחידות אלו הנגמ"ש הסיני יופעל גם כ"נגמ"ש לחימה" בגדוד השריון האופני של הצל"ג על רכב עם 8 גלגלים (תמונה מס'-6.1)

 

תמונה מס'-6 הנגמ"ש הסיני VA-1 על מרכב של 6 גלגלים


תמונה מס'-6.1 הנגמ"ש הסיני VA-1 על מרכב של 8 גלגלים


 6.2 שידרוג הנגמ"ש הסיני "VA-1" לרכב לחימה ונגמ"ש חי"ר.

1. התקנת צריח נושא תותח 57 מ"מ על נגמ"שי החי"ר ורכבי הלחימה. 

 בצל"ג האופני הרגיל יהיה גדוד אחד של נגמ"שים אופניים מדגם "VA-1" ובו 2 פלוגות של "רכבי לחימה" על רכב עם 6 גלגלים ופלוגה אחת של "נגמ"שי לחימה" על רכבי VA-1  עם 8 גלגלים. (תמונות מס'-6 ו-6.1) בכל פלוגה יהיו 4 מחלקות ובכל מחלקה 4 נגמ"שים סה"כ בכל פלוגה יהיו 16 נגמ"שי חי"ר או לחימה. בנגמ"שי החי"ר יהיו 3 אנשי צוות ו-9 לוחמים פורקים, "ברכבי הלחימה" יהיו 3-4 אנשי צוות ללא לוחמים פורקים. בצריח שיותקן על כל הרכבים יותקן תותח בקוטר 57 מ"מ. מאחורי הצריח ב-2 הדגמים מותקנת מחסנית שנתאים אותה ל-פגזי 57 מ"מ, היתרון בסידור זה הוא הרחקת הלוחמים הפורקים מתחמושת ה-57 מ"מ וזהו נושא בטיחותי ממדרגה ראשונה. לתותח ה-57 מ"מ יש מגוון רחב של פגזים כגון פגזי נ"מ, פגזי ח"ש וגם פגז מונחה בלייזר שנקרא "אורקא" (תמונה מס'-6.2). לתותח ה-57 מ"מ טווח של כ-14 ק"מ ומשקל הפגז כ-7 ק"ג. בנוסף לתותח יותקנו בכל אחד מהצריחים מקלע בקליבר "0.338 ולו טווח יעיל של 1,700 מטר וקצב אש של 500 פגזים לדקה. (תמונה מס'- 6.3)


תמונה מס'-6.2 פגז 57 מ"מ מונחה בלייזר שנקרא "אורקא" 

 

תמונה מס'-6.3 מקלע בקליבר "0.338


פרק מס'-7 שידרוגים נוספים זהים לגדודי השריון הזחלילים ואופניים.

1. התקנת צריחונים ומצלמות בצידי התובה על טנקי ונגמ"שי הלחימה.

על כל אחד מצידי ומאחורי התובה נתקין צריחון אחד או שתיים למקלע בקליבר "0.338 (תמונה מס'-6.3) ופוד שיאחסן את התחמושת למקלעים אלו. מעל הפוד נתקין מספר מצלמות שיציגו לצוות את הנעשה מחוץ לטנק וגם ל-"AI" שתפקידה יהיה להפעיל את המקלעים בצורה אוטומטית ולפגוע במחבלים ואוייבים שמסכנים את כוחותינו.

 

2. התקנת עמדות יירוט מדגם "חץ-זוהר" על טנקי ונגמ"שי הלחימה.

את הצריח של ה"אמ-1" צריך להחליף עם הצריח שנראה בתמונה מס'-6.1. זהו הצריח שלדעתי צריך להתקין על ה"אמ-1". על כל אחד מצידי הצריח צריך להתקין מבנה כפי שנראה (בתמונות מס'-7.1 ו-7.2). על המבנה נתקין 2 עמדות יירוט מדגם "חץ-זוהר". (תמונה מס'-7.3) על צידם החיצוני של כל אחד מהמבנים נתקין תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ ונגן עליו עם קיר משוריין (תמונות מס'-7.4 ו-7.5).

בין התותח וקיר המגן נתקין משגר כפול לטילי נ"ט של רפא"ל ומשגר ל-4 רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ. (תמונות מס-7.6 ו-7.7)


תמונה מס'-7.1 צריח של טנק סיני עם 2 מיבנים בצידי הצריח
תמונה מס'-7.1 צריח של טנק סיני עם 2 מיבנים בצידי הצריח

תמונה מס'-7.2  מבט נוסף על המבנה בצידי הצריח
תמונה מס'-7.2 מבט נוסף על המבנה בצידי הצריח

בשתי התמנות למעלה אפשר לראות שעל כל אחד מצידי הצריח מותקן מבנה שיושב עליו משגר ל-4 רקטות נגד טנקים ורואים בשני צידי המבנה אלמנט שאני מניח שאלו אנטנות מכ"מ בדומה למערכות שלנו.


תמונה מס'-7.3 עמדת יירוט "חץ-זוהר"


                    תמונה מס'-7.4  תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ


תמונה מס-7.5 צריח של טנק רוסי שהותקן בצידו  תותח 30 מ"מ ומשגר רקטות.
תמונה מס-7.5 צריח של טנק רוסי שהותקן בצידו  תותח 30 מ"מ ומשגר רקטות.

                                   תמונה מס'-7.6 משגר כפול ל-2 טילי נ"ט של רפא"ל.
                                   תמונה מס'-7.6 משגר כפול ל-2 טילי נ"ט של רפא"ל.

  תמונה מס'-7.7 משגר ל-4 רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ.                      


תפקיד עמדות היירוט הוא ליירט רקטות וטילי נ"ט אם ישוגרו כנגד הרכב, בעמדת היירוט מותקן גם מקלע 7.62 מ"מ שתפקידו לירות כנגד הצוות שמשגר את הרקטות או הטילים ולעצור את שיגור האיום. במידה וזה לא הצליח ישוגר מיירט. בנוסף קיימת בעמדה יחידה לשיבוש אלקטרוני שתעזור בניטרול האיום.    

    

3. התקנת 2 צריחונים למק"כי "0.5 מאחורי צריח ה-57 מ"מ של טנקי ונגמ"שי הלחימה.

בכל אחת מהפינות האחורית של הצריח/מחסנית נתקין מק"כ גאטלינג בקליבר "0.5, תפקיד המק"כים יהיה להגן על צידי הרכב ואחוריו מכל אוייב. למק" הגאטלינג שני קצבי אש: נמוך של 1,000כדורים לדקה וגבוה של 2,000 כדורים לדקה. (תמונה מס'-6.10)

 

תמונה מס'-6.10 מק"כ גאטלינג בקליבר "0.5.

     

4. התקנת עמדת 20 מ"מ על צריח הטנק והנגמ"שים.

על גג הצריח מותקנת עמדת RWS שנשלב בה את עמדת המפקד ונתקין בה תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ. לתותח 2 קצבי אש: נמוך של 750 פגזים לדקה וגבוה של 1,500  פגזים לדקה. (תמונה מס'- 6.11)


                    תמונה מס'-6.11 תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ.  

 

לסיכום הנושא של טנקי ונגמ"שי הלחימה .לסיכום הנושא של טנקי ונגמ"שי הלחימה .

טנק הלחימה נולד על מנת לתת לשריון כלי נשק שחסרים לו כרגע. טנקי המרכבה וכוחות רגלים הם לא הפיתרון לבעיות של לש"ב או לחימה בשטח של צמחיה מרובה. לכן לדעתי "טנקי לחימה", על מרכב טנקי ה"אמ-1" האמריקאי, טנקי מרכבה סימן-3 משודרגים ו-"נגמ"שי לחימה" כגון ה"נמר" הישראלי, וה-VN-20”" הסיני בסיוע של ומרגמות 120 מ"מ של אלביט על רכבי "VN-9" סיניים, יתנו לשריון ולחי"ר אמצעים עדיפים להילחם במלחמת הגרילה שבה אנו נמצאים כרגע וניתן בעזרתם ובעזרת הלוחמים שלנו לנצח את אירגוני הטרור. על טנקי הלחימה ונגמ"שי הלחימה מותקנים: טילי נ"ט, רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ, תותחי גאטלינג בקוטר 20 מ"מ, מקלעים וזאת בנוסף לתותח ה-57 מ"מ.

 

המלחמות הבאות יתבססו על אלפי UFO-Unman Flying Object)) למיניהם ואנו צריכים מערכות נ"מ מתאימות על כל רק"מ שנמצא באיזורי הלחימה, וגם לאיזורים אחרים מעבר לקווי העימות. עוצמת האש שמיועדת ללחימה כנגד ה-UFO מחייבת מערכות "AI" בכמות רבה שיפעילו בצורה אוטומטית את מערכות הנשק שמיועדים ללחימת נ"מ (נגד מעופפים)  וגם ללמוד מהאוקראינים שיטות לפגוע ברחפנים שמופעלים ע"י סיב אופטי. טכניקה מאד פשוטה, יעילה ומהירה שאפשר לישם אותה במסגריה של הקיבוצים בגבול הצפון. השיטה נקראת "גדר תייל מסתובבת".

 

הערה: לדעתי "טנקי ונגמ"שי הלחימה" יהיו חוד החנית של צבא היבשה וצריך לעשות הכל על מנת לקבל את "טנקי האמ-1" מארצות הברית. בהתאם ללחימה המשותפת של צה"ל והצבא האמריקאי באיראן אני מקווה שנוכל לתת לנשיא טראמפ הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה והוא לא יתנגד למכירה של כל טנקי האמ-1 הישנים ושידרוגם בארה"ב. אם הם לא יגיעו צריך יהיה לשדרג חטיבה אחת ואולי יותר של "טנקי מרכבה סימן-3" ל"טנקי לחימה", והשידרוג הראשון הוא התקנת תותח 57 מ"מ במקום ה-120 מ"מ והתקנת מערכת טעינה אוטומטית, ובמקביל נפנה לסין ולרוסיה ונרכוש מסין את טנקי ה"וי.טי-4", מרוסיה וארצות מזרח אירופה את טנקי ה"טי-72" ונשדרג את כולם ל"טנקי לחימה". את נגמ"שי ה-VN”-20” של סין ואת נגמ"שי ה"נמר" שלנו נשדרג ל"נגמ"שי לחימה". אני מקווה שטנקי האמ-1 יגיעו בקרוב לארץ ושמישהוא יבין ויבצע את ההזמנה כל עוד טראמפ הוא הנשיא.

 

רגל מס'-2 ארטילריה-מרגמות 120 מ"מ ותומ"תים.

 לענ"ד הארטילריה צריכה ויכולה להיות הגורם החשוב ביותר בצל"ג והיא יכולה לשנות לחלוטין  את יכולות הלחימה שלנו. הארטילריה צריכה להיות בנוייה על יחידות זהות בצל"גים ותקבל סיוע לגזרתה מהחטיבה המרחבית בהתאם לגיזרה שהיא תחזיק.

 

למטה רשימת הגזרות לאורך גבולות המדינה:

1. גיזרת לבנון.

2. גיזרת סוריה.

3. גיזרת השומרון.

4. גיזרת יהודה וירושלים.

5. גיזרת הערבה.

6. גיזרת מצרים.

7. גיזרת רצועת עזה.

 

בכל אחת מהגזרות הנ"ל תהיה הטיבה מרחבית אחת שאחראית על אותה גזרה ואליה יצוותו כוחות סדיר ו/או מילואים בהתאם לצורך. למטה מערך הארטילריה המתבקש.

 

2 הצל"ג יפעיל ארטילרייה שכוללת:

2.1. מרגמות 120 מ"מ של אלביט מדגם Crossbow”" שיותקנו על רכב סיני מדגם "וי.אנ-9"  (תמונות מס'-2 & 2.1). למרגמה בנוסף לפצמ"רים רגילים יש גם פצמ"רים מונחים שמיוצרים ע"י אלביט. בצל"ג יהיו 12 מרגמות 120 מ"מ. (תמונה מס'- 2.2) אחד התפקידים העיקריים של המרגמות הוא לפגוע בכוחות נ"ט וארטילריה של האוייב.

 

      תמונה מס'-2 מרגמת ה-120 מ"מ שנקראת "קרוס-בו". 


תמונה מס'-2.1 מרגמת 120 מ"מ על גבי רכב 6X6 אופני שנקרא VN-9

 

                     תמונה מס-2.2  הפצמ"ר החכם של אלביט שנקרא "פיירבול".


2.2. תומ"תים אופניים בקוטר 122 מ"מ.

אלו תומ"תים סיניים עם ניידות גבוהה וקנה תותח בקוטר 122 מ"מ, טווח עם פצמ"רים רגילים הוא 17 ק"מ ועם פצמ"רים חכמים ומנוע רקטי הטווח יגדל ל-27 ק"מ. בצל"ג יהיו 6 תומ"תים מדגם זה..


תמונה מס'- 2.3 התומ"ת הסיני בקוטר 122 מ"מ.PLL-09” " 


2.3   תומ"תים בקוטר 155 מ"מ

לתומ"תים אלו יהיה תפקיד חשוב בהשמדת מיבנים חשודים לפני שכוחות חי"ר נכנסים לתוכם. צריך להניח שכל מבנה בעזה או בלבנון הינו ממוקש, צריך להשמידו ותותחים אלו בסיוע חימוש משוטט צריכים לבצע זאת ולשמור על חיי החבלנים והחי"ר שלנו. בצל"ג יהיו 6 תומ"תים.

 

                                              תמונה מס'-2.4 תומ"ת 155/39


3. רגל מס'-3-כוללת: רכבי נ"מ/נ"ט סיניים, מטל"רים ישראליים ורכב נושא את המערכת "כיפת ברזל".

 א. רכבי נ"מ.

 לסין יש מספר סוגים של תותחי נ"מ מעניינים ולמטה תמונה של אחד מהם:

 במלחמה שעדיין לא נגמרה בין אוקראינה ורוסיה אנו רואים שעיקר הלחימה היא  מלחמת רחפנים, כטמ"מים, כטב"מים, ועוד צרות מהסוג הזה.

אנחנו צריכים ללמוד מהלחימה שלהם וגם משלנו באיראן על חשיבותם של רחפנים וכלי טייס אחרים, בטוח שהאוייבים שלנו לומדים את מלחמות הרחפניים והכטב"מים ואנו נפגוש אותם בעתיד (אם לא נפיל את המשטר הפאנטי באירן) וצריך להכין את התשובות שלנו לנושא זה כבר עכשיו, הגבול הפרוץ עם מצרים מבהיר שאין לנו תשובה לבעיה זו. הגבול פרוץ גם בצפון השומרון וגם מסביב לירושלים וזו בעיה.

 

לזכור שאיראן מספקת מאות רבות של מעופפים למיניהם לרוסיה. לכן אנו נדרשים לבנות מערך נ"מ (נגד מעופפים) גדול שיקיף את כל הגופים המתמרנים, אבל גם את הימ"חים, בסיסי ח"א, מפעלי תעשיה ועוד. זה מבצע גדול וצריך להתחיל אותו אתמול והצעד הראשון הוא לרכוש מערכות נ"מ מסין יש להם מערכות מענינות ואני מניח שזמני אספקה מהירים ומחירים נוחים.  לדוגמא אחת המערכות. (תמונה מס'-3)


    תמונה מס'-3. תותח נ"מ מתנייע של סין.

 

  תמונה מס'-3.1 משגר ל-23 רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ


הרכב שנראה קל ופשוט מותקן על מרכב בן 6 גלגלים, בחזית הרכב יושבים 2 אנשי צוות ומאחור מותקן צריח לתותח גאטלינג בקוטר 23 מ"מ. על כל אחד מצידי הרכב מותקנים 2 טילי נ"מ לטווח קצר. אם נרכוש את הרכבים האלו נעשה בהם 2 שידרוגים והם:

1. הייתי מתקין תותח גאטלינג בקוטר 23 מ"מ על הנגמ"ש האופני של סין מדגם "VN-9" . 

2. במקום טילי הנ"מ נתקין על כל אחד מצידי הצריח משגר ל-23 רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ לטווח של 6 ק"מ ויותר. (תמונה מס'-3.1)

 צריך לרכוש כמות גדולה של יחידות אלו ולפרוס אותם לאורך הגבול עם מצרים על מנת להשמיד את הרחפנים שחוצים את הגבול, להציב אותם בבסיסי חה"א, ימ"חים, מקומות אסטרטגיים ועוד. אני מניח שניתן להפעיל רכבים אלו בשלט רחוק. הכי חשוב ניתן לקבל אותם מהר ובזול. תותח ה-23 מ"מ הוא תותח נהדר שעשה לנו הרבה צרות ביום כיפור.

 

ב. מטל"ר 160 מ"מ

רכבים נוספים שהייתי רוצה לרכוש מאלביט הם מטל"רים בקוטר 160 מ"מ ואני מניח שניתן יהיה לשדרג אותם לרקטות נ"מ וגם לרקטות נושאות רש"ק תרמובארי. לרקטה רש"ק של 45 ק"ג שיתן פייט רציני למעופפים הרבים שנפגוש במלחמה הבאה ואולי הם יהיו יעילים כנגד פצצות המצרר של אירן ואולי גם כמרגמה עם רש"ק גדול. (תמונה מס'-3.2)

 

תמונה מס'-3.2 משגר לרקטות מונחות בקוטר 160 מ"מ

שצריך להסב אותם לרקטות נ"מ. (נגד מעופפים)

 

קישור למאמר:

 

  ג. רכבי נ"ט.

 צל"ג אין טנקים ולכן רכבי נ"ט יהיו בעלי חשיבות רבה. לרפא"ל יש מגוון רחב של טילי נ"ט ולהם טווחים  של עד 10 ק"מ ויותר. אם אנו רוצים לנצל את הטווח הארוך צריך יהיה להתקין על רכב השיגור תורן טלסקופי ועליו אמצעי ראייה וסימון מטרות, רכב כזה נראה (בתמונה מס'-3.3), הטיל שנראה (בתמונה 3.4) הוא טיל נ"ט של רפא"ל ולו טווח של 10 ק"מ ממשגר קרקעי.

 

טילי נ"ט זו דרך אחת לפגוע בטנקים, דרך נוספת היא ע"י חימושים משוטטים. לחברת UVISION הישראלית יש מספר גדול של חימושים ואחד מהם נקרא HERO-400”" (תמונה מס'-3.5) שיכול לפגוע במטרות בטווח של עד 150 ק"מ. טווח הראיה הוא זה שיגביל את טווח החימושים. להגדלת טווח הראייה צריך להפעיל חימוש משוטט, כטב"מ או כל מערכת מוטסת אחרת שתשוטט באזור ותהיה העיניים של הכח שיוכל לזהות ולסמן מלמעלה את המטרות עבור "הזאבים" (החימושים) שמסתובבים בשמיים

תמונה מס'-3.3 רכב של פלאסן נושא תורן טלסקופי



תמונה מס'-3.4 טיל נ"ט ארוך טווח של רפא"ל.


תמונה מס'-3.5 החימוש המשוטט Hero-400.


ד. מערכת "כיפת ברזל" ניידת.


    תמונה מס'-3.6 מערכת "כיפת ברזל" ניידת.


 זו מערכת "כיפת ברזל" ניידת שתנוע עם הצל"ג (צוות לחימה גדודי) ותגן על הכוחות המתמרנים מטילי קרקע/קרקע שמשוגרים כנגד מטרות בארץ, לדעתי מערכות "כיפת ברזל" יהיו יעילות הרבה יותר אם יפעלו בקירבה לאיזורי השיגור ויירטו את הטילים בשלב ההמראה. את הרעיון לקחתי מרס"ן שלומית רודניצקי שכתבה מאמר בנושא זה בפורום "בין הקטבים" שנקרא "מכיפת ברזל לתקרת זכוכית".

 

4. הצל"ג יפעיל מערך רחפנים לסיור ותקיפה.

הצל"ג יפעיל מערך רחפנים לסיור ותקיפה. של חברת XTEND”" הישראלית ויפעיל חימושים משוטטים של חברת UVISION”" הישראלית עם רש"ק כבד ולטווחים ארוכים. קראתי לאחרונה שארה"ב נתנה הזמנה של כמעט מיליארד דולר לרכישת חימוש משוטט מדגם "הירו-120".

Israel’s UVision looks to cement US Army ties after A $1B loitering munition win. 

 "This award reflects the growing demand for loitering munitions and validates the   operational value of the HERO 120 and the HERO family of systems," CEO of UVision Group Ran Gozali said in a press release.

לחימוש טווח של 60 ק"מ, שהות באויר של כשעה ורש"ק במשקל 4.5 ק"ג והוא מיועד בעיקר לפגוע ברק"מ של האוייב. (תמונה מס'-4 למטה) אני מקווה שישראל תוסיף להזמנה זו כמה אלפים ותתקין אותם על רכבים כדוגמת הרכב ב-(תמונה מס'-4.1)


תמונה מס'-4 חימוש משוטט מדגם "הירו-120" של חברת UVISION הישראלית. 


  תמונה מס'-4.1 האמר נושא משגר ל-8 חימושים משוטטים


תמונה מס'-4.2  חימוש משוטט מדגם "הירו-120" של חברת UVISION 

 הישראלית  משוגר מרכב רובוטי של חברת MILREM 


אפשר להוסיף שישראל החלה לייצר רחפנים חכמים שישנו את שדה הקרב והזמנה ראשונה ל-5,000 יחידות כבר נמצאת בייצור והזמנה נוספת לעוד 5,000 עשויה להגיע מאוחר יותר. עם מחיר יחידה של 1,000 דולר אפשר במחיר של 2 טנקים לקבל 10,000 רחפנים חכמים בגודל של 25 ס"מ וראש קרבי של 2.5 ק"ג חומר נפץ. נראה לי עסקה טובה ביותר נכונה ועם זמני אספקה קצרים. אבל למה לא 50,000 רחפנים? נראה לי שרחפן כנגד כל איש חמוש בעזה הוא רעיון נהדר. שילוב של רחפנים לטווח קצר כנגד מטרות רכות מצד אחד וחימושים משוטטים מצד שני שלהם רש"ק כבד וטווח ארוך של החברה הישראלית UVISION יהיו שילוב מנצח.

אולי העסקה הבאה תהיה של רכבי לחימה מופעלים מרחוק, הרכבים כבר קיימים התוכנה קיימת וצריך להפעיל אותם על חם. למטה תמונה של הרחפן, קישור למאמר ומספר שורות של החברה:


        החברה המייצרת נקראת XTEND ומחיר הרחפן הוא כ-1,000 דולר.       


 

 

Founded in 2018, Xtend has quickly gained prominence in the defense market by combining virtual reality interfaces with AI-guided autonomous systems. The company’s drones were initially conceived for the gaming industry but were adapted to military needs, including tunnel mapping in Gaza, intercepting Hezbollah UAVs, and providing tactical support in operations targeting Iranian assets. Beyond Israel, Xtend has already secured contracts with the U.S. Department of Defense, including a $10 million deal for its Scorpio drone swarms. This operational record has made the company a preferred choice for Both Israeli and foreign customers.










 
 
 

תגובות


מאמרים קשורים

bottom of page