top of page

Israel

  • תמונת הסופר/תdgross479

המערכת הישראלית "סמרט שוטר" נבדקת ע"י הצבא האמריקאי במטרה לבחון את יכולתה להשמיד רחפנים למיניהן.

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

תל-אביב: על אף שנבחרה כבר על יד הצבא האמריקאי, מקווה החברה הישראלית "יורה חכם" להביא את "סמש-2000", מערכת מיקוד אוטומטית שמאפשרת "יריה אחת פגיעה אחת", לידי חיל הנחתים.

ה"סמש-2000" המתגאה ביכולת זו לנשק קל, נבדק כעת על ידי חיל הנחתים לשימוש פוטנציאלי גם כנגד מערכות קטנות ללא טייס. לדברי נציגי החברה, לפחות חלק מהבדיקות יתקיימו על גבי ספינות כדי לראות עד כמה היא יכולה להיות יעילה לסייע לנחתים להפיל מטרות נעות.


מעבדת הלוחמה של חיל הנחתים, מעריכה טכנולוגיות מועמדות למילוי פערי יכולת ואחד מהם הם מזל"טים קטנים ועוינים נגד הנחתים, "החזית שלנו בקרב הקרוב" אמר דובר הנחתים וויליאם יוז בתגובה לבדיקה. כחלק מעבודת מחקר השוק שלו, משרד חיל הנחתים מעריך את הסמש-2000אל כפתרון מועמד שזוהה על יכולתו הנוכחית למקד, לעקוב אחרי המטרה ולירות לנקודה האופטימלית לחיסול מל"טים קטנים עוינים.


ניתן לשלב את המערכת בכל אחד מכלי הנשק הקטנים שמשמשים היום את הצבא האמריקאי. המערכת, בסיסית ביותר, משתמשת באלגוריתמים כדי לעקוב אחר המטרה, ואינה מאפשרת לירות עד שתהיה אופציית ירי אופטימלית. החברה טוענת שליורים מתחילים יש סיכוי של 80 אחוזים לפגוע במטרה שלהם ביריה אחת.


האיום של מזל"טים הולך וגדל עבור צבאות ברחבי העולם, כשהפנטגון בודק מספר אפשרויות שונות כיצד לפגוע במערכות כאלה שיכולות לשמש כאמצעי איסוף אינטל או כנשק התאבדות.


כוחו של האחרון הוצג בשנה האחרונה, בעימות בנגורנו-קרבאך בין אזארבייג'אן לארמניה שם הופיעו מזל"טים קטנים, זמינים מסחרית, מצוידים בחומרי נפץ, כמו גם בתקיפות הקשורות לאיראן נגד ספינה מסחרית ביולי.

המערכת נבדקה ע"י פיקוד המבצעים המיוחדים שלארה"ב, אך לא אומץ לארסנל שלו. עם זאת ביוני 2020 הצבא הודע שהוא משלב את הסמש-2000 במערך הלחימה שלו נגד רחפנים למיניהן.


הוא גם מעורר עניין במדינות אחרות. בשנה שעברה הצבא ההולנדי השלים ניסוי באש חיה נגד מזל"טים והחברה אומרת כי הניסויים היו מוצלחים כאשר חיילים שמשתמשים במערכת פעם ראשונה מסוגלים היו להפיל רחפנים מטווח של 150 מטר.


המערכת פותחה בסיוע משרד ההגנה הישראלי והמערכת שירתה בכמה יחידות מיוחדות של צה"ל, הוכיחה את עצמה כיעילה ביותר בלחימה נגד מחבלים באיזורים מאוכלסים בצפיפות בגדה המערבית וכנגד מזל"טים.

.

Smart Shooter

2 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page