top of page

Israel

  • תמונת הסופר/תdgross479

התכנית להחזיר את העוצמה הצבאית לצה"ל-פרק מס'-4

עודכן: 24 באפר׳ 2022

דוד גרוס 4/23/2022


פרק מס'-4 רכבי נ"מ

המלחמות בשנים האחרונות, איראן נגד מיתקני הנפט של סעודיה ואיחוד האמריות, הקרבות בין אזארביג'ן לארמניה שמזל"טים ישראלים וטורקיים כיכבו בה וגם לאחרונה בקרבות בין רוסיה לאוקראינה, אוקראינה הפעילה מזל"טים טורקיים בהצלחה מרובה. כל הקרבות האלו הראו בצורה ברורה את החשיבות של רחפנים ומזל"טים כיחידות לגילוי, זיהוי ותקיפת מטרות בצורה עצמאית או ע"י ציון מטרות עבור ארטילריה וכלי טייס אחרים.


גם ישראל מצאה לא פעם רחפנים ומזל"טים שחדרו לתחומה ולא תמיד מופלים. על מנת שלא נופתע במלחמה הבאה ע"י מערכות נשק אלו, רצוי למקם ברמת הפלוגה ומעלה אמצעי נ"מ שיעזרו לפגוע ולהשמיד מעופפים של האוייב.


לרוסיה ישנם מספר רכבים מעניינים ואחד מהם שעשה לנו הרבה צרות במלחמת יום הכיפורים נקרא ’שילקה’, (תמונה מס'-1) רכב אחר שמחליף אותו נקרא ’טונגוסקה’.(תמונה מס'-2 למטה)


תמונה מס'-1 רכב הנ"מ הרוסי שנקרא ’שילקה’



תמונה מס'-2 רכב הנ"מ הרוסי ’טונגוסקה’


בתמונה למעלה ניתן לראות את מערך כלי הנשק על הרכב שנקרא ’טונגוסקה’ שכולל 2 תותחים כפולי קנה מדגם 2אי38 עם קצב אש משולב של 5,000 פגזים בדקה ו-8 טילי נ"מ לטווח של 10 ק"מ שנקראים 9אמ311. אפשר לראות גם את מכ"מ החיפוש מאחורי הצריח (מקופל) ומכ"מ נוסף בחזית הרכב.


אם נחליף את מערך האלקטרוניקה ואת טילי הנ"מ עם מערכות שלנו, ה’טונגוסקה’ יכול להיות מרכיב חשוב ביכולת הנ"מ של צה"ל, יתכן שרצוי להפריד בין יכולות של הפלוגה והגדוד ולהשאיר לפלוגה רק את תותחי הנ"מ, ואת הרכב המושלם כולל הטילים והתותחים נשאיר לרמת הגדוד. לישראל יש טילי נ"מ שמותקנים על רכב שנקרא ’ספיידר’ שנושא טילי נ"מ לטווח קרוב ובינוני, (תמונה מס'-3) שיספק הגנה נאותה כנגד מזל"טים תוקפים וחימוש משוטט.


תמונה מס'-3 רכב הנ"מ הישראלי שנקרא ’ספיידר’


רכב נוסף הוא ה’פנטסיר’ שפגשנו אותו בסוריה ונראה בתמונה למטה:


תמונה מס'-4 רכב הנ"מ ’פנטסייר’


זהו רכב אופני שנראה נחמד מאד וגם הוא נושא 2 תותחים כפולי קנה עם קצב אש משולב של 5,000 פגזים בדקה ו-12 טילי קרקע/אויר. לאחרונה הופיעו תמונות של המערכת הזו גם על רכב זחלילי.


רכב נוסף הוא הרכב הרוסי שנקרא 2אס38 (תמונה מס'-5) זהו הנגמ"ש בי.אמ.פי-3 שהוסב לרכב נ"מ והותקן עליו צריח נושא תותח 57 מ"מ שנקרא אי.יו-220אמ. תותח זה עם קצב אש של 120 פגזים בדקה, טווח ארוך (14 ק"מ) ופגזים נפיצי אויר יעשה שמות ברחפנים ומעופפים למיניהם. שלשת אנשי הצוות יושבים בחזית התובה לפני הצריח שאינו מאוייש.

תמונה מס'-5 תותח הנ"מ 2אי38


מכל רכבי הנ"מ הייתי רוכש את ה’טונגוסקה’ שיוחלף ע"י ה’פנטסייר’ כך שאולי נקבל אותו במחיר טוב ובזמן קצר. יתכן שניתן לקבל אותו ללא מערך הטילים ולהשתמש בטילי הנ"מ של רפא"ל ובמערך האלקטרוניקה שלנו.

רכב נוסף שהייתי רוכש, הוא תותח הנ"מ המתנייע 2אי38. (תמונה מס'-5) על רכב זה מותקן הצריח אי.יו-220אמ עם תותח בקוטר 57 מ"מ כמו ברכב הלחימה.


















6 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page