top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

טילי ברק MX לספינות החדשות של חיל הים "סער-6"

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

ברק MX הוא הכוכב של מערכת היירוט נגד מטרות אוויריות וכנגד טילים תוקפים מבית היוצר של התעשיה האווירית והוא מהווה חלק ממערכת הלחימה של חיל הים שמותקנת על ספינות הסער 6 של חיל הים הישראלי. המערכת מוסיפה נדבך נוסף ליכולות ההגנה והתקיפה של הספינה כנגד איומים מהאויר ומהים.

התעשייה האווירית (תע"א) משלבת מערכות התקפיות והגנתיות, כדי לשפר את יכולות הקורבטה 'סער 6' ולהכניס את חיל הים הישראלי לעידן טכנולוגי חדש, בהנחיית משרד הביטחון הישראלי וצה"ל.


מיירטי ברק MX יחד עם חבילת הלחימה הימית השלמה של התעשייה האווירית, יספקו מערכות הגנה מתקדמות לקורבטות סער 6 של חיל הים הישראלי. המערכות ישמשו להגנה על האזור הכלכלי הבלעדי של ישראל ועל מתקנים אסטרטגיים המתמודדים עם איומים מגוונים בגיזרה הימית. המערכת ברק MX נבחרה לאחר שהוכחה יכולתה לעמוד בדרישות המבצעיות ובאתגרים העתידיים העומדים בפני חיל הים הישראלי.


הפתרונות הימיים של התעשייה האווירית הם מערכות וטכנולוגיה ימית שהוכחו בקרב, התעשייה האווירית קובעת סטנדרטים חדשים למודעות התחום הימי, מערכות לחימה ימיות, תפעול מרכזי ברשת, הגנת איזורים כלכליים ואבטחת חופים. מחיישנים ומערכות נשק ועד למערכות משולבות, התעשייה האווירית מציעה סל רחב של פתרונות לדרישות והאתגרים של כוחות ימיים בימינו. מערכות לחימה אלו נועדו למקסם ולייעל את הביצועים והיכולות של המערכות הבודדות באופן שיאפשר להן לפעול בצורה סינרגטית וביעילות רבה.


מערכת ההגנה האווירית ברק MX שפותחה על ידי התעשייה האווירית היא אחת ממערכות ההגנה האווירית המבצעיות המתקדמות בעולם, המשמשת את כוחות הצי של צה"ל, ואת חיל הים, היבשה והאוויר של הצבא ההודי.

מערכת ההגנה האווירית והטילים של ברק MX מספקת יכולות הגנה בשטח רחב וגם יכולות הגנה ממוקדות למערך של איומים ביבשה, באוויר ובים.


המערכת מאגדת מספר מערכות מפתח חדשניות: מכ"ם דיגיטלי, מערכת בקרת נשק, משגרים ומגוון מיירטים לטווחים שונים עם מערכות ביות מתקדמת, תקשורת נתונים ומערכות סרט רחב.


המערכת שפותחה על ידי התעשייה האווירית, כוללת מיירטים לטווחים שונים: 35 ק"מ/21.75 מייל, 70 ק"מ/43.5 מייל ו-150 ק"מ/93.2 מייל, ומשלבת יכולת ליירט איומי הגנה אווירית שונים מפלטפורמות ימיות ויבשתיות.


בועז לוי, נשיא ומנכ"ל התעשייה האווירית, אמר: "מערכות הלחימה וההגנה האווירית המותקנות על קורבטות הסער-6 מייצגות את הנדבך המשמעותי המשולב כעת בשאר מערכות ההגנה האווירית של ישראל.

המערכת מספקת מענה מלא למגוון רחב של איומים והיא מותאמת לעבודה עם מערכות אחרות. מערכת ההגנה האווירית של תע"א מתהדרות בניסיון מבצעי מוכח ואנו גאים להיות הבית של מערכות חיל הים הישראלי.




4 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page