top of page

Israel

  • תמונת הסופר/תdgross479

צ'כיה חתמה היום על הסכם בשווי של 630 מיליון דולר לרכישת מערכת הגנה אווירית מישראל.

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

By AP and TOI staff 5 October 2021, 2:04 pm

SPYDER surface-to-air missile is fired in a test in an undated photograph. (Defense Ministry)


פראג - צ'כיה חתמה על הסכם לרכישת מערכת הגנה אווירית חדשה לצבא שלה מישראל, אומר משרד ההגנה הצ'כי. מערכת ה"ספיידר" מיוצרת על ידי החברה הישראלית "רפא"ל מערכות הגנה מתקדמות", מספקת הגנה מפני מטוסים, מסוקים, מפציצים, טילי שיוט וכלי נשק אחרים.

במשרד הביטחון הצ'כי אומרים כי העסקה לרכישת ארבע סוללות להגנה אווירית לטווח קצר שווה 13.7

מיליארד קורונה צ'כית (630 מיליון דולר), כאשר המסירה תושלם עד 2026.


שר ההגנה הצ'כי לובומיר מטנר אומר כי המערכת הישראלית תהיה מפתח במודרניזציה המתמשכת של כוחות הצבא הצ'כי. היא תחליף מערכת מיושנת נגד מטוסים שנקראת 2K.12 KUB והגנה על מרכזים צבאיים ואזרחיים כגון מוקדים תעשייתיים, תחנות כח גרעיניות, שדות תעופה ומתקנים חשובים אחרים.


אמיר אשל, מנכ"ל משרד הביטחון הישראלי, היה בטקס חתימת ההסכם ואמר "ההסכם שחתמנו ​​עליו היום הוא אבן דרך נוספת בשיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי המדינות שלנו, זו הפעם הראשונה שישראל תספק מערכת הגנה אווירית מלאה למדינת נאט"ו ואנו גאים ונרגשים שצכיה היא זו".


גם שר הביטחון, בני גנץ, משבח את העסקה ואמר כי היא "מעמיקה עוד יותר את יחסי ההגנה המעולים" בין שתי המדינות ."זהו הסכם אסטרטגי עם מדינה שחברה בנאט"ו ושתיצור הזדמנויות תעסוקה בשתי המדינות".



רק להזכיר למי ששכח: במלחמת השחרור כמות גדולה של נשק קיבלנו מהצ'כים, אני מאמין שיש מי שזוכר את המונח "הרובה הצ'כי" שמופיע גם בשיר ועזר לנו הרבה במלחמה על הדרך לירושלים.










8 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page