top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

שלב שלישי: - שידרוג עוצמתו של חיל היבשה-פרקים 1 ו-2

פרק ראשון:-רכישת רכבי לחימה לצבא היבשה.

מטרה: שידרוג עוצמתו של צה"ל ובעיקר את עוצמתו של חיל היבשה.

אסור לישראל לסמוך רק על ח"א שיעשה את המלחמה ביבשה זה לא תפקידו של ח"א. בקרבות היבשה ח"א הוא רק גורם מסייע, חילות היבשה צריכים לבצע את הלחימה העקרית באוייב.

הרכש והשידרוגים יקיפו את מערכות הנשק הבאות:

א. רכש של רכבי לחימה לחטיבות השריון והחי"ר.

ב. שידרוג טנקי המרכבה.

ג. שידרוג מערך הארטילריה.

ד. שידרוג מערכי החי"ר.


1. רכבי לחימה:

רכב הלחימה זו מערכת נשק חדשה שלא נושאת חי"ר פורק ולכן הוא לא נחשב כנגמ"ש, הוא גם לא נושא תותח בקליבר 105 מ"מ או יותר ולכן הוא לא נחשב כטנק, רכב הלחימה הוא למעשה החוליה החסרה בין הנגמ"ש לבין הטנק.


כל רכבי הלחימה יותקנו על גבי המרכב של טנקי ה- T-72 שנרכוש מרוסיה וממזרח אירופה. כל טנקי ה-T-72 שנרכוש יעברו לרוסיה שתשדרג אותם ע"י החלפת המנוע הישן בן 840 כ"ס למנוע חדש בן 1130 כ"ס, החלפת תיבת ההילוכים הידנית בתיבת הילוכים אוטומטית והחלפת המזקו"מ הישן בחדש. שידרוגים אלו ואחרים נעשים כיום ברוסיה במטרה להביא חלק מטנקי ה-T- 72B שברשותה לרמת ה - T-72B3M.


בנוסף לשידרוגים אלו, טנקי ה-T-72 צריכים לעבור מספר שינויים נוספים שיתאימו אותם להיות רכבי לחימה. גם שינויים אלו יעשו ברוסיה והשינויים הם:

א. החלפת הצריח הישן עם תותח ה-125 מ"מ, בצריח חדש שנקרא AU-220M שנושא תותח 57 מ"מ עם טעינה אוטומטית ומקלע מקביל. ראה תמונה למטה.

ב. התקנת "יחידת לחימה מודולרית"- יל"מ.

ג. התקנת כלי נשק על היל"מ.


הצריח AU -220M מותקן על רכב הלחימה T-15


1.1 הצריח AU-220M

נחליף את הצריח של הT-72 בצריח אחר שנקרא AU-220 אמ (ראה תמונה למעלה), צריח זה נושא תותח אוטומטי בקליבר 57 מ"מ, מקלע מקביל בקוטר 7.62 מ"מ ויכול לשאת גם טילי נ"ט כפי שרואים בתמונה. לתותח ה-57 מ"מ טווח של 14 ק"מ, קצב אש של 80-120 פגזים בדקה, משקל הפגז הוא כ-6.7 ק"ג כולל רש"ק במשקל של כ-2.8 ק"ג, לפגז מהירות לוע של 1,020 מטר/שנייה. הצריח מותקן מעל קרוסלה של פגזים שמכילה כ-100 פגזים (ראה תמונה למטה) הצריח אינו מאוייש והוא מופעל מעמדת המפקד/תותחן שיושבים בתובה.

תותח 57 מ"מ מותקן בצריח AU-220M מעל מחסנית עגולה שמחזיקה כ-100 פגזים


1.2 יחידת לחימה מודולרית.- (יל"מ)

צריך לייצר ולהתקין מאחורי הצריח מבנה שאני קורא לו "יחידת לחימה מודולרית" (יל"מ). יחידה זו היא למעשה ארגז תחמושת גדול שיתאים למידות החלק האחורי של הצריח ולמעשה יאריך אותו, רוחב היחידה יהיה רחב יותר מהצריח כך שקצוות היל"מ יבלטו משני צידי הצריח כמו 2 "אוזניים" גדולות, על כל אחת מהאוזניים תותקן עמדת נשק. למטה תמונה שתבהיר קצת יותר את מבנה היחידה שנקראת יל"מ.


ארגז התחמושת מאחורי הצריח של ה-T-72M2


1.3 התקנת עמדות הנשק על היל"מ.

במציאות ארגז התחמושת יהיה רחב יותר מכפי שנראה בתמונה למעלה ויבלוט משני צדדיו של הצריח כמו 2 "אוזניים" גדולות. על כל אחת מה"אוזניים" נתקין עמדת נשק שיותקנו בה מקלע כבד בקוטר 14.5 מ"מ שנקרא KPVT ומקלע מקביל בקוטר 7.62 מ"מ שנקרא PKT.



עמדת נשק למק"כ 14.5 מ"מ ומקלע 7.62 מ"מ


האנרגיה הקינטית של התחמושת בקליבר 14.5 הינה כפולה מהאנרגיה הקינטית של תחמושת ה-12.7 מ"מ והיא יכולה לחדור 20 מ"מ פלדה מטווח של 1,000 מטר. למק"כ טווח יעיל של 3,000 מטר וקצב אש של 600 כדורים בדקה. מק"כ זה מותקן בין השאר על הנגמ"ש הרוסי BTR-80.

ישנה אפשרות נוספת והיא להתקין על חלק מרכבי הלחימה, במקום המק"כים, את המקל"ר הרוסי בקוטר 40 מ"מ שנקרא "BALKAN". למקל"ר זה טווח של 2,500 מטר וקצב אש של 400 פגז בדקה.

מקל"ר 40 מ"מ שנקרא "BALKAN"


עמדת הנשק תותקן על גבי מנוע שיאפשר לצודד את העמדה לכל כיוון, להגביה ולהנמיך את כלי הנשק בהתאם לצורך. מיכוון שה"אוזנים" בולטות מחוץ לרוחב הצריח ועמדת הנשק מותקנת עליהם, אזי התותח יוכל לירות ישר לפנים וגם לצודד 180 מעלות ימינה או שמאלה בהתאם למיקום המק"כ. שני המק"כים יספקו הגנה היקפית מסביב לרכב הלחימה עד למרחק של 2,500 מטר.

שתי עמדות הנשק שיותקנו על ה"אוזניים" ביחידת הלחימה (יל"מ) יופעלו ע"י "בינה מלאכותית" (AI). למערכת ה-"AI " יחוברו סנסורים שיאפשרו לה לחפש, למצוא ולהשמיד את האוייב שיורה על רכב הלחימה או מאיים עליו מהיבשה או מהאויר. יחידות הב"מ יבדקו ברוסיה ובהתאם למצב בארץ יוחלט אם להתקין אותם ברוסיה, או לחכות ולהתקין אותם בארץ עם הגעת האוניות.


1.4 התקנת עמדת נשק ע"ג צריח ה-57 מ"מ.

בתמונה למטה רואים את הצריח הרוסי שנקרא "KLIVER", זהו צריח למפעיל אחד שנושא: 4 טילי נ"ט מדגם "KORNET", תותח 30 מ"מ מדגם 2A42 שמוזן מ-2 שרשראות פגזים שונות ויש לו 2 קצבי אש: קצב אש נמוך של 200-300 פגז לדקה וקצב אש גבוה של 550-800 פגז לדקה. במקביל לתותח מותקן מקלע בקליבר 7.62 מ"מ מדגם PKT בצריח מותקנת מערכת ראייה וכינון חימוש.

הצריח "KLIVER"


זהו צריח עם עוצמת אש רבה שמתאים לשמש כצריח עיקרי ע"ג נגמ"שים וכלי רכב נוספים, אבל אני מחפש צריח קטן יחסית (צריחון) שניתן יהיה להתקין אותו מעל צריח ה-57 מ"מ של רכב הלחימה, לכן נבקש מרוסיה לבצע בצריח ה"קליוור" מספר שינויים והתאמות והם:


1 . להוציא את המפעיל מהצריח ולשעבד את הצריח לעמדת המפקד/תותחן ועי"כ נקבל צריח לא מאוייש, בנוסף נבטל את מערכות הראיה וכינון החימוש בצריח " KLIVER" שהרי מערכות אלו קיימות בעמדת המפקד ולכן אינן נחוצות בצריחון.


2. נחתוך את החלק השמאלי של הצריח עד לתותח ה-30 מ"מ כך שהחלק הימני והשמאלי יהיו דומים. עי"כ נוכל להקטין את קוטר הצריח ולקרוא לו צריחון.


3. להכין מקום ע"ג הגג בחלקו האחורי של צריח ה-57 מ"מ שיתאים להתקנת הצריחון, צריך לוודא שהמקום על גג הצריח יוכל לשאת את משקל הצריחון ושאר מערכות הנשק שיותקנו עליו.


4. לאחר השינויים, נתקין על כל אחד מצידי הצריח התקן שיאפשר לחבר עליו פודים שונים ושניתן יהיה להתקין עליהם 3 סוגים של פודים/משגרים שונים כגון: פוד אחד נושא 2-4 טילי נ"ט של רפא"ל, לטילים אלו טווח של 5.5 ק"מ והם משוגרים בשיטת "שגר ושכח". פוד שני נושא 9 רקטות טרמובאריות מדגם "שמל-אמ", רקטות אלו הם בקוטר 90 מ"מ, אורכן 90 ס"מ, להן טווח יעיל של 600 מטר ועוצמת הרש"ק זהה לעוצמת פגז נפיץ בקוטר 155 מ"מ. פוד שלישי נושא רקטות 70 מ"מ שיכולים להיות מוכונים ע"י קרן לייזר עם דיוק של סנטימטרים מהמטרה. (ראה תמונות למטה)

The ATGM Spike LR-2


המשגר והרקטה הטרמובארית "SHMEL-M"


רכב 6*6 נושא 16 רקטות 70 מ"מ ב-2 פודים ותורן שמנחה את הרקטות.

למערכת טווח מקסמלי של 12 ק"מ. המערכת מיוצרת ע"י UAE.


לזכור! רכב הלחימה הוא רכב רוסי שיגיע מרוסיה ולכן גם מערכות הנשק שבו יהיו רוסיות על הצריחון יותקנו 2 פודים עם הרקטות "SHMEL-M" כך שהרכבים שיצאו מהאוניה יהיו מוכנים לצאת לקרב.

שינויים נוספים במידת הצורך נעשה לאחר שהרכבים יגיעו לארץ.

1. אחד השינויים שהייתי עושה הוא התקנת מערכת אחת של מיירטי ’אגרוף הברזל’ על גג הצריח.


לסיכום:

רכב הלחימה יהיה עם עוצמת אש רבה ביותר, השילוב של מק"כים, מקל"רי 40 מ"מ, פגזי 57 מ"מ, פגזים נפיצים בקליבר 30 מ"מ ורקטות טרמובאריות, יציגו גישה חדשה למונח "אש הגיהנום". עוצמת אש זו תבשר את הקץ למחבלים, אין מטרה שרכב זה לא יוכל להשמיד.


התקנת ’אגרוף הברזל’ על גג הצריח תגדיל את שרידותו של הרכב. לענ"ד רכב הלחימה יהיה הרכב העיקרי בחטיבות השריון והחי"ר. בנוסף, מיכוון שהתותח נטען אוטומטית והפגז שוקל פחות מ-7 ק"ג, הוא יכול להיות מופעל ע"י חיילות שיוסיפו הרבה כח אדם מעולה ומוטיבציה לשרת בשריון והן יתאימו הרבה יותר טוב לשרת ברכבי הלחימה מאשר בטנקי המרכבה.


פרק שני:-שידרוג טנקי המרכבה.

שידרוג זה אמור לתת למפקד הטנק כלי נשק נוספים להתמודד עם האוייב ולא רק ע"י תותח ה-120 מ"מ. חסרונו הגדול של תותח הטנק הוא הטווח הקצר שלו שהוא מספר קילומטרים בלבד וכיום לטילי הנ"ט יש טווחים הרבה יותר גדולים מטווח התותח.

נקודה נוספת היא, שכיום רחפנים ומזל"טים למיניהם מתחילים להיות בעיה לכלי רכב שעשויים להיפגע ע"י מעופפים למיניהם וצריך מערכת נשק שונה מתותח הטנק לטפל בהם.

טנקים לא בנויים ללחימה בשטח בנוי, תותח הטנק אינו מסוגל לפגוע בקומות עליונות וזו בעיה.

השידרוג שאני מציע יתאים אותו ללחימה לא רק כנגד שריון אוייב, אלא גם ללחימה בשטח בנוי, ללחימה כנגד חי"ר, ללחימה כנגד רחפנים/מזל"טים ועוד. למטה השידרוג המוצע:



מרכבה סימן-4M


2.1 ’יחידת לחימה מודולרית’.- (יל"מ)

היל"מ הוא למעשה ארגז תחמושת גדול שמותקנים עליו 2 עמדות נשק וכל התחמושת לעמדות אלו.

על מנת להתקין את היל"מ על הטנק נסיר מהטנק את סל הצריח ונתקין במקומו את היל"מ.

גובה היל"מ יתאים לגובה הצריח, ורוחב ה-יל"מ יתאים לרוחב הצריח. ה-יל"מ על טנק המרכבה זהה ל-יל"מ על רכבי הלחימה למעט מידות שמותאמות לרכב שנושא אותו.


על כל אחד מקצוות ה-יל"מ נתקין עמדת נשק שתהיה גבוהה יותר מהצריח כך שהעמדה תוכל לירות מעל הצריח. בעמדה זו יותקנו מק"כ רוסי בקליבר 14.5 מ"מ ומקלע מקביל בקוטר 7.62 מ"מ ראה תמונה למטה. מק"כים אלו שמותקנים על קצוות ה-יל"מ, יאפשרו לעמדות הנשק לירות ישר לפנים ולצודד ימינה ושמאלה בהתאם למיקום העמדה, כך שהם יספקו הגנה היקפית למרחק של 2,500 מטר מהטנק.


שתי עמדות אלו יופעלו ע"י "בינה מלאכותית"-(AI). למערכת ה-ב.מ יחוברו סנסורים שיאפשרו לה לחפש, למצוא ולהשמיד את האוייב שיורה על הטנק או מאיים עליו מהיבשה ומהאויר, לצורך זה ה-ב.מ יוכל להפעיל את כל אחת מעמדות הנשק שמותקנות על ה-יל"מ.


עמדת נשק נשלטת למק"כ 14.5 מ"מ ומקלע 7.62 מ"מ


2.2 התקנת תותח 30 מ"מ על גבי הצריח.

על גבי הצריח בחלקו האחורי נתקין תותח 30 מ"מ רוסי שנקרא 2אי42, זהו תותח רוסי עם 2 קצבי אש: קצב אש נמוך בין 200-300 פגז לדקה שיתאים לירי כנגד מטרות יבשתיות, וקצב אש גבוה של בין 550-800 פגז לדקה שיתאים לירי כנגד מטרות מעופפות. תותח זה יותקן גם על רכבי הלחימה.

במקביל לתותח נתקין מקלע מקביל בקליבר 7.62 מ"מ, ארגזי התחמושת לתותח ה-30 מ"מ ולמקלע יותקנו ביל"מ, לאחר התקנה זו ניתן יהיה לבטל את המקלעים שעל צריח הטנק.


רכב רוסי מדגם ’טייפון’ ליחידות מיוחדות נושא צריח עם תותח 30 מ"מ.


2.3 התקנת חימוש משוטט.

לתותח הטנק כאמור יש חיסרון אחד גדול וזהו הטווח הקצר שלו שהוא מספר קילומטרים בלבד, הוא הכי טוב בטווחים אלו, אבל כיום לטילי הנ"ט יש טווח הרבה יותר ארוך. על מנת לפגוע במטרות שמעבר לטווח של תותח הטנק, צריך יהיה להתקין חימוש משוטט מדגם ’הירו-120’.

חימוש משוטט ’HERO-120’


ה"HERO-120" שוקל 12.5 ק"ג ומותקן בו רש"ק במשקל של כ-5 ק"ג שיהיה יעיל ביותר כנגד כל מטרה כולל רכבים משוריינים. הוא יכול לשהות באויר כשעה וזה כולל זמן טיסה לאיזור המטרות, חיפוש מטרה ולאחר שמצא אותה, הוא נועל עליה עט עליה כמו נץ מהשמים ומשמיד אותה.

במידה ולא נמצאה מטרה, החימוש יכול לשנות כיוון למטרה אחרת, או לחזור חזרה לנקודת איסוף, לפתוח מצנח ולרדת לקרקע בשלום, יחידת איסוף תגיע אליו ותכין אותו לשיגור נוסף.


לחימוש המשוטט יש צורך בקו ראיה שהוא בערך כ-40 ק"מ, אם רוצים טווח ארוך יותר צריך להרים אנטנה לגובה כך שהטנק יוכל לתקשר עם החימוש בצורה טובה יותר וגם לטווח ארוך יותר. אפשרות נוספת היא לייצור קשר באמצעות רחפן שישמש כיחידת מימסר שתקשר בין הטנק והחימוש המשוטט.


מאחורי היל"מ נתקין משגר ל-4 זבילים של חימוש משוטט מדגם "HERO-120", המשגר יותקן כשהוא במצב אופקי ויעלה ל-45 מעלות לפני השיגור, צידוד המשגר יעשה ע"י צידוד הצריח כולו.

את הזבילים של החימוש המשוטט ניתן יהיה להחליף עם זבילים שיתאימו לטילי נ"ט של רפא"ל.


חברת "UVISION" הציגה מספר דגמים של חימוש משוטט החל מחימוש במשקל של 3 ק"ג ועד למשקל של 125 ק"ג, החל ברש"ק של 0.5 ק"ג וכלה ברש"ק של 30 ק"ג, החל מחימוש שיכול לשהות באויר כ-30 דקות וכלה בחימוש שיכול לשהות באוויר כ-7 שעות.


על המערכת ניתן לקרוא בקישור למטה

וקישור נוסף למוצרי החברה:


לסיכום השידרוג לטנק:

א. התקנת משגר ל-4 חימושים משוטטים וקבלת מידע מחימושים אחרים, או מזל"טים למיניהם, שיש להם יכולת לשהות באויר הרבה זמן ולהביא מידע על מיקום מערך האוייב, יאפשר למרכבות ורכבים אחרים לשגר חימושים משוטטים ולהשמיד מספר רב של מטרות מטווח ארוך ולהקטין עי"כ את הסיכון לשריון שלנו.

ב. התקנת תותח 30 מ"מ על הצריח יקנה לתותחן מספר אפשריות ירי נכונות יותר, כגון ירי נגד רחפנים, מזל"טים ומעופפים אחרים וגם כנגד מטרות קרקעיות, וכל זאת ללא הפעלת תותח ה-120 מ"מ של הטנק.

ג. מערך המק"כים שיופעל ע"י ב.מ יאפשר פגיעה בחוליות חי"ר נושאות נשק נ"ט, בלחימה בשטח בנוי ועי"כ נקטין את הסיכון לטנקים שלנו בשדה הקרב, וזאת ללא צורך בהתערבות המפקד.











11 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page