top of page

Israel

  • תמונת הסופר/תdgross479

"שמיכות דיכוי תמ"ס ונ"ט" מול-לבנון

עודכן: 5 בפבר׳ 2022

דוד גרוס 11.8.2021


לפגוע במערכי הרקטות/טילים בלבנון צריך להתקין מערכת שאני קורא לה "חימוש ממתין".

הרעיון בנושא זה מגיע ממשפחת הנ"ט של רפא"ל שנקראת "ספייק" והיחידה שמתאימה לי נקראת "פירפלי".

ותמונתו למטה:


Rafael Spike-Firefly


זו מערכת נחמדה אבל קטנה מידי למחשבות שלי, אני הייתי רוצה לראות יחידה גדולה יותר עם רוטור כפול שמותקן מעל חלקו העליון של מיכל מרובע כפי שנראה בתמונה, בחלקו התחתון תותקן מערכת ראייה שתסרוק את הקרקע שמתחת ותחפש מערכות שיגור של רקטות, טילים ואולי גם נ"ט.


לכל אחד מצידי מערכת הראייה נחבר משגר ל-7 רקטות בקוטר 70 מ"מ שמונחות למטרתם ע"י קרן לייזר. מערכת הראייה שסורקת את הקרקע תגלה מטרה שצריך להשמיד היא תעדכן את אחת הרקטות שתשוגר לכיוון המטרה, מערכת הגילוי תסמן בלייזר את המטרה עבור הרקטה ותנחה אותה עד לפגיעה.

סה"כ 14 רקטות 70 מ"מ על חימוש אחד.


2 המשגרים ו-2 הכנפיים יתקפלו לאורך הגוף של החימוש כך שרוחב המיכל יהיה סביר לנשיאה ולשיגור. חימושים אלו יופלו מהמטוס בין אם כחימוש נישא מתחת לגוף, או ממטוס תובלה דרך הדלת האחורית, עדיף כמובן. הרוטור והמערכות האלקטרוניות שלו יופעלו ע"י מקור כח חשמלי. כאשר מקור הכח יאבד את כוחו, החימוש ינוע לנקודת איסוף מוטסת או על הקרקע ושם יוחלף מקור הכח והחימוש יחזור לפעילות.


החימוש יותקן במיכל סגור שמידותיו יהיו כ-2 מטר אורך וכ-60 ס"מ קוטר/רוחב והוא יעמוד במטוס תובלה

יחד עם עוד עשרות רבות של חימושים כמו חיילים במסדר. המטוס יגיע לאיזור השיגור ויתחיל לזרוק את המיכלים מהמטוס אחד אחרי השני, תיגמר שורה אחת תתחיל השורה השניה וכו'.


לאחר היציאה מהמטוס המיכלים יפלו למטה ובגובה מסויים ישתחרר מצנח שיאט את הנפילה, לאחר שמהירות הנפילה תתיצב, המצנח ישתחרר, המיכל יפתח, הרוטורים יתחילו להסתובב, החימוש ינוע למקומו בהתאם ל"שמיכת הדיכוי" שלו ויתחיל לעבוד.


כל "שמיכת דיכוי" תכיל כ-100 חימושים שניצבים אנכית במטוס, כל החימושים ידברו אחד עם השני וכולם יגיעו לנקודות שלהם ב"שמיכה" לאחר שיוקפצו מהמטוס, אני לא יודע איזה שטח קרקע שמיכה כזו יכולה לכסות אבל כמות השמיכות תתאים לשטח שצריך לכסות.

כל "שמיכת דיכוי" תחזיק 100 חימושים ו-1,400 רקטות 70 מ"מ שיאפשרו לתקוף משגרים וגם לפגוע ברקטות בשלב הטיפוס. ניתן לשגר 3 רקטות 70 מ"מ כנגד כל מטרה להבטיח את השמדתה.

נוכל לפרוס את "שמיכת הדיכוי" מעל שטח מסויים שידוע שיש משם הרבה שיגורים, אולי לא צריך במכה אחת לפרוס את השמיכות בכל האיזורים אלא לפעול בהתאם למידע מוקדם.


15 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page