top of page

USA

  • תמונת הסופר/תdgross479

ארצות הברית לוחצת את ישראל בנושא בניית הנמל החדש ע"י סין.

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

By Arie Egozi on October 05, 2021 at 2:43 PM

Chief Gunner’s Mate David Tercero, from Thornton, Colo., monitors outbound civilian merchant traffic as the guided-missile destroyer USS Cole (DDG 67) arrives in Haifa, Israel, for a scheduled port visit. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class John Herman/Released)


כזכור, הסינים בונים לנו נמל חדש בחיפה והוא נבנה בהשקעה / הלוואה של 1.7 מיליארד דולר, ועל פי החוזה הנמל ינוהל על ידי קבוצת הנמל הבינלאומית של שנחאי בסין (אס.איי.פי.גי) למשך של 25 שנה, והחשש של ארה"ב וגם של ישראל הוא מריגול סיני אחרי כל מה שקורה בנמל, וכעת עם קבלת הקורבטות סער-6 והצוללות החדשות יש לסינים סיבה טובה לרגל אחרי הצי הישראלי והאמריקאי.


גורמים אמריקאים הציעו לישראלים לבצע בדיקות סדירות של המכונות הכבדות שמגיעות לנמל, על מנת להבטיח שלא יקרה דבר מזיק, אמרו גורמי הביטחון הישראלים ל-ברייקינג דפנס. האזהרות המחודשות מגיעות בשבועות האחרונים לאחר שראש הסי.אי.אי ווילאם ברנס העלה נושאים אלו בשיחה שהייתה לו בחודש שעבר עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט. בפברואר סירבה ישראל לבקשה אמריקאית לבדוק את הנמל שסין בונה.


מקורות ישראליים אמרו ל-ברייקינג דפנס שקציני מודיעין ישראליים שותפים לחששות של ארה"ב, מפני שהבסיס הימי הגדול שלה מצוי בקירבה לנמל החדש.

גבי סיבוני ראש התוכנית לעניינים צבאיים ואסטרטגיים ותכנית אבטחת סייבר במכון הישראלי למחקרי ביטחון לאומי, אמר שיש סכנה ברורה מכל טכנולוגיית מעקב שניתן להכניס לציוד הנמל החדש. "ניתן ליישם מערכות מעקב במכונות כבדות המשמשות בנמל ואלו יכולות להעביר את מה שהם רואים או שומעים", אמר סיבוני.


דובר משרד החוץ האמריקאי אמר כי למרות שלא יתייחסו ל"פרויקטים ספציפיים, פקידים אמריקאים מתקשרים עם בעלי ברית ושותפים ברחבי העולם, כולל עם ישראל, תוך פיתוח מערכות סינון השקעות לאומיות ממוקדות ביטחון. היינו כנים עם חברינו הישראלים בנוגע לסיכונים לאינטרסים הביטחוניים הלאומיים המשותפים שלנו ונמשיך את הדיונים האלה במקומות המתאימים", אמר הדובר.

ה-CIA סירב להגיב לדו"ח זה.


חלק מהחשש המקומי, אמרו הגורמים, נובע מכך שהצי הישראלי קיבל לאחרונה קורבטות סער 6 חדשות והוא מצפה למסירת הצוללת מדגם דולפין-2 AIP, הנבנית בגרמניה. מקורות אמרו כי הפרויקטים הללו היו רגישים מספיק כדי שממשלת ישראל ביקשה מהגרמנים להסתיר חלקים מהצוללות מעיני הציבור. שתי פלטפורמות הלחימה הימיות מצוידות כעת במערכות לחימה מסווגות במיוחד שפותחו בישראל.


אי.אנ.אס.אס בדו"ח בחודש שעבר פירט חששות ביטחוניים שונים, החל מחשש ל"מלכודות חובות "וכלה בפוטנציאל של ביקורי נמל של הצבא סיני לריגול ישיר.

חוקרים אומרים כי מסוף בופור אינו קרוב יותר לבסיס הצי הישראלי מבניינים אזרחיים רבים בחיפה, אך מיקומו על קו המים מציע פוטנציאל לאיסוף מודיעין אקוסטי - אולי באמצעות שמונה מנופי נמל, (המנופים עצמם מיוצרים על ידי חברה סינית אחרת והיו בשימוש ברחבי העולם, כולל בסן פרנסיסקו ודרום קרוליינה), החוקרים אמרו כי הטרמינל, כמו כל תשתית אסטרטגית הקרובה לנכסי האבטחה הקריטיים של ישראל, דורש ניהול סיכונים מלא ומקצועי, כמו גם פיקוח צמוד ומתואם של שירותי הביטחון והתחבורה בישראל.




0 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page