top of page

USA

  • תמונת הסופר/תdgross479

ה-F-15EX בנוי היום למשימות המחר.

עודכן: 20 בנוב׳ 2021


F-15EX


החדשנות היא חלק מה-DNA של של חברת בואינג בפרוייקט של ה-F-15 לאורך כ-50 שנה. כיום, הגירסה האחרונה של המטוס הבלתי מנוצח-F-15EX- מעלה את הרף פעם נוספת, כאשר מטוס מתוכנן להתפתח דיגיטלית ולהקדים את האיומים למשך כמה עשורים.


בתכנון ה-F-15EX בואינג בנתה על ההצלחה עם פרוייקטים כדוגמת T-7A Red Hawk מטוס האימון החדש של חה"א ומטוס התדלוק הלא מאוייש MQ-25 Sting Ray, כאשר במסגרת התיכנון מאות מטוסים דיגיטלים טסו אלפי שעות לפני שלוח מתכת אחד נחתך ולפני שטיסות הניסוי המאויישות החלו.


הגישה הדיגיטלית איפשרה לא רק להקטין את זמני הפיתוח של המטוס החדש, אלא גם הקלה על בניית מערך האחזקה.

בנוסף, המטוס החדש בנוי עם "עמוד שידרה" דיגיטלי מהיר וארכיטקטורה פתוחה שמופעלת ע"י מחשבים חדשים שמאפשרים להתקין במטוסי הקרב טכנולוגיות חדשות וסנסורים של הדור הבא.

עיצוב המטוס החדש כך שיופעל באופן דיגיטלי, מעניק למתכננים את היכולת להשתמש בתוכנות וביישומי תוכנה של חברת בואינג וגורמים נוספים, כדי לספק יכולות שהולכות וגוברות ולדבוק בקצב סביבת האיומים המשתנה.


המטוס תוכנן להתפתח מהיום הראשון, כיום המטוס נשלט בטכנולוגיה של "טוס על חוט", מערכת הגנה אלקטרונית, תא טייס דיגיטלי (an all-glass digital cockpit) מערכות משימה ותוכנות עדכניות ביותר, כמו גם נשיאת כלי נשק עם מהירות שגא-קולית.


למרות שהיכולות העתידיות שלו עדיין לא מוגדרות במפורש, ה-F-15EX יכול למנף את הארכיטקטורה הפתוחה הייחודית שלו כדי לשלב במהירות ובמחירים נוחים התקדמות טכנולוגית כגון נשק שגא-קולי

והפעלת צוות של מטוסים מאויישים ומטוסים לא מאויישים.


לא משנה איזה טכנולוגיות חדשות שה-F-15EX עשוי לשלב, ברור שמטוסים אלו לא יחליפו מטוסים ישנים אלא יעניקו לחיל האויר יכולות חדשות שישלימו את היכולות הקיימות של כלל חה"א.

יתרון נוסף הוא שתיכנון, שילוב ובדיקה בסביבה דיגיטלית, יאפשרו זיהוי בעיות עוד לפני שהם מתעוררות במציאות על מטוסים אמיתיים, שבסופו של דבר יספקו ערך רב יותר לאורך מחזור החיים של המוצר.


למעשה, הפיתוח והבדיקה של דגמים דיגיטליים, וירטואלים לחלוטין מאפשרים לבואינג לשלב רכיבים חדשים מהר יותר ע"י ביצוע בדיקות וירטואליות.

בעת שימוש בגישה זו על מטוסי ה-F-15EX, לאחר למידת עקומת הלמידה הראשונה, הובילה להפחתה של כמעט 70% בעבודת המגע בסדנה.


עם פחות השקעה הנדרשת ללוגיסטיקה, שימור, אימון ופיתוח מערכות נשק, מעריך חיל האוויר האמריקאי כי רענון צי מטוסי האפ-15 הישנים ע"י מטוסי ה-F-15EX החדשים יחסכו לחה"א ביליוני דולרים, יחסית לרכישת מטוסים אחרים ובנוסף, הזמן שיקח להכנסה לשירות של מטוסים חדשים אחרים נאמד בשנים לעומת חודשים ספורים שיקח להכניס לשירות את מטוסי ה-F-15EX, זו תהיה הוצאה סבירה ויעילה לחדש את העליונות האווירית של חה"א שתיתרום להגנתה של ארצות הברית.

שני מטוסי ה-F-15EX הראשונים נמסרו השנה לחה"א והייצור ממשיך בהתאם לתוכנית.


2 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page