top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

שידרוג לחיל היבשה -פרק מס'-2: רכש ושידרוג טנקים בינוניים לטנקי לחימה.

עודכן: 5 באפר׳

אחד הלקחים מהלחימה עם החמאס בעזה, הוא שחיל היבשה קטן מידי כנגד האוייבים שלנו אם זה החיזבאללה או כלל מדינות ערב שעומדות מולנו. גם אם לא כולם במצב מלחמה, הקונספציה צריכה להיות שכולם יקפצו על העגלה אם הם יחשבו שהגיע הזמן וישנה הזדמנות, ואנו צריכים להיות מוכנים למלחמה כל הזמן. גם אם כי קיבלנו מכה כואבת צהל הוא עדיין צבא מעולה, אבל אוסף של שרי ביטחון, רמטכ"לים ואלופים שלא חיים את העיסוק שלהם ולא הבינו/מבינים את חשיבותו, הפכו אותנו לצבא קטן, טיפש, לא מצוייד ולא מאומן מספיק למלחמה עם השכנים שלנו, כל הקשב של צה"ל הופנה לאיראן.

חיינו בקונספציה שכולם מורתעים ואין לנו שום בעיה, כולם למעט אחד, האלוף בריק (שצריך להיות רב-אלוף מחר בבוקר) שראה את האמת ולא היסס להביע אותה כנגד כל הגאונים בצבא.

אבל עד שלא הגיעה המכה אף אחד לא התעורר, וכולם במקום לעשות חריקירי, רוצים עכשיו לתקן את המצב ולהיכנס לקבינט, אבל כל מה שיקרה שם הוא שהם יעסקו בכסת"ח, יטאטאו את האמת ובסוף הש"ג יצא אשם. לא יתכן שמי שיצר את הבעיות יעשה את החקירות ואת התיקונים. זה אסור שיקרה.

את הבעיה של "חיל יבשה קטן" צריך לשפר במידי ע"י רכישת:

1. 3,300 טנקי אמ-1 ישנים שנמצאים במחסנים של ארצות הברית (לפי ויקי) ועדין נושאים צריח עם תותח 105 מ"מ ואני מניח שגם אלקטרוניקה ישנה. השאלה היא אם הידיד שיש לנו בבית הלבן יעמוד לצידנו, או ששר החוץ יחליט שזו אפשרות ללחוץ על ישראל ולהחזיר אותה לגבולות 1967 לשם התחלה.

ואת טנקי האמ-1 הישנים יתנו בחינם לאוקראינה.


2. רכישת טנקים סיניים מדגם וי.טי-4 ובחינת עוצמת האש שלו יחסית למרכבה, לזכור שלמרכבה תותח 120 מ"מ ו-4 אנשי צוות, ול-וי.טי-4 תותח 125 מ"מ וטעינה אוטומטית שתהיה לעזר רב לשלשת אנשי הצוות שיפעילו את הטנק. בנוסף נתקין על הצריח צריחון נ"מ/נ"ט ונעשה בו שידרוגים נוספים בדומה למרכבה.


 אין לנו צורך בעוד מרכבות אבל זה לא אומר שאנו צריכים למכור אותם. את הטנקים שיש לנו צריך להשמיש, לשדרג ובמקביל צריך לרכוש את כל טנקי האמ-1 הישנים שיש בארצות הברית, אם תסכים למכור לנו, וצריך לעשות זאת מהר לפני שאוקראינה תקבל את הכל בחינם. צריך לשדרג אותם בעזרת ארה"ב לטנקי לחימה, ורק כך נבחן אם ארה"ב היא ידידה שלנו או לא.

או כמו שאומרים "ידיד בשעת צרה הוא ידיד אמת".

Friend in need friend indeed

אבל כנראה כשהבחירות בארה"ב בפתח, הערבים חשובים יותר.


לכן ,אנו לא יכולים לשים את מבטחנו רק על ארה"ב, ברור שהממשל הדמוקרטי/פרוגרסיבי הוא לא ידיד לישראל, ולכן צריך לפנות לסין במטרה לרכוש מהם טנקים וציודים נוספים ולהפוך אותה לספק נוסף חיוני לישראל.


תמונה מס'-1 הטנק אמ-1 שצריך לרכוש מארצות הברית ולשדרג אותו.


3. בצד הסיני ישנם 2 טנקים אחד ניקרא סימן-99  והוא חדש יותר והשני נקרא וי.טי-4.  הייתי בוחן את הצריח והתותח של הוי.טי-4 ואם הבדיקה תעבור לשביעות רצוננו, הייתי רוכש כ- 1,000 טנקים.

לזכור בצריח של הוי.טי-4 מותקן תותח בקוטר 125 מ"מ עם טעינה אוטומטית ויש בו 3 אנשי צוות.


3.1 בנוסף לגדודי הטנקים, צריך לצרף לחטיבת טנקי הוי.טי-4 גם את טנקי הלחימה שאותם נשדרג מטנקי וי.טי-4 נוספים שצריך יהיה לרכוש. כך שאנו מדברים על כ-3,000 טנקי וי.טי-4, ש-1,000 מהם נשדרג לטנקים ו-2,000 נשדרג לטנקי לחימה, בדומה לשידרוג שצריך לעשות לטנקי האמ-1 הישנים שמוזכרים למטה.


4. והיה ונרכוש את טנקי האמ-1 נעשה בהם את השידרוגים הבאים:

4.1. נסיר את הצריח עם תותח ה-105 מ"מ.

מאחורי הנהג נתקין קפסולה ל-2 או 3 אנשי צוות. אנו צריכים להפריד בין אנשי הצוות והתחמושת וזו אחת הדרכים לעשות זאת, אפשרות נוספת היא להתקין בחלקו האחורי של הצריח מחסנית לתחמושת שתועבר אוטומטית לבית הבליעה של הטנק. התקנה דומה אפשר לראות בטנק הצרפתי "לקלרק".


4.2.  במקום הצריח שנסיר נתקין צריח אחר שנושא תותח 57 מ"מ. (תמונה מס'-2). הסרת הצריח עם תותח ה-105 מ"מ, תוריד 15-20 טון ממשקל הטנק ומשקלו לאחר השידרוגים לא יעבור את ה-50 טון, ועם יחס של 30 טון כ"ס לטון אחד של משקל, הטנק הזה יהפוך להיות הפורמולה 1 של הטנקים. אבל השידרוג החשוב מכל הוא להפריד את הצוות והתחמושת.

תמונה מס'-2 צריח לא מאוייש לתותח בקוטר 57 מ"מ כולל מחסנית עגולה עם טעינה אוטומטית של 60 פגז לדקה וטווח של 12 ק"מ.


4.3 לצריח בתמונה מס'-2 יש טעינה אוטומטית, בקצב של 60 פגזים בדקה ומשקל הפגז 7 ק"ג, שיהיה מתאים ביותר להפעלה ע"י חיילות, ומכיוון שאנו צריכים להגדיל את מספר הטנקים, אזי לדעתי השילוב של טנקי לחימה עם תותח 57 מ"מ וחיילות עם מוטיבציה גבוהה יהיה שילוב מעולה. ומרכזי הגיוס צריכים לגייס חיילות מאותו תיכון ומאותה כיתה אם אפשר, על מנת לחזק את הקשר בין בנות הצוות כגורם שיעזור לגיוס של כלל החיילות.


תמונה מס'-3 משגר ל-23 רקטות 70 מ"מ של חברת "ארנולד".


4.4. בצמוד לפוד של תותח ה-20 מ"מ נתקין פוד נוסף כדוגמת הפוד בתמונה מס'-3, וכך בכל צד יהיו 2 פודים, לדוגמה בפוד הפנימי בצד שמאל נתקין תותח 20 מ"מ ובפוד החיצוני נתקין משגר לרקטות 70 מ"מ, (תמונה מס'-3) בצד ימין של הצריח, נתקין בפוד הפנימי משגר נ"מ שנושא 4 טילי נ"מ בשם "סטינגר" (תמונה מס'-9) ובפוד החיצוני נתקין משגר לרקטות תרמובאריות בקוטר 90 מ"מ.

הפודים יהיו תחליפיים ויהיו מספר סוגים של משגרים לרקטות ,למקלעים, תותחים וכו, כך שנוכל להתקין פודים שיתאימו לאוייב שנמצא מולנו. החלפות הפודים תתבצע בשטח ע"י הצוותות עצמם או ע"י הצוות הטכני.


תמונה מס'-4 תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ.


תמונה מס'-5 עמדת יירוט שנקראת "חץ זוהר".

 

5. עמדה זו הינה דגם משופר של "אגרוף הברזל" וזאת ע"י הוספת מקלע/מק"כ במקביל לעמדת היירוט, כך שניתן יהיה לפגוע באדם או בצוות שמשגר את האיום ובו זמנית לשגר את המיירט להשמיד אותו. בנוסף יש בעמדה זו גם מערכת יירוט רכה שתסיט את הטיל או הרקטה ממסלולה ע"י מערכת לייזר. מערכת הלייזר תהיה יעילה כנגד טילים שמוכוונים לכתם לייזר. עמדה זו תופעל ע"י "בינה מלאכותית" שתפעיל את מערכת היירוט כנגד כל גורם שינסה לשגר רקטות נ"ט ולפגוע בטנק וזאת ללא מגע יד אדם.


 התקנת צריחון נ"מ/נ"ט מעל הצריח הראשי.

 

תמונה מס'-6 עמדת נ"מ/נ"ט לתותח 35 מ"מ.

 

על גג צריח ה-57 מ"מ נתקין צריחון נ"מ/נ"ט (תמונה מס'-6) זהו צריחון שנושא תותח בקוטר 35 מ"מ ומק"כ "0.5,  הצריחון נראה נחמד אבל צריך לעשות בו מספר שינויים והם:

 א. את המק"כ בצד ימין של הצריחון נבטל ונתקין במקומו על גג הצריח ובמשולב עם מערכת הראייה של המפקד מקלע בקליבר "0.338. (תמונה מס'-7) עי"כ נשאיר את שני צידי הצריחון נקיים להתקנות נוספות.


 תמונה מס'-7 מקלע בקליבר "0.338.

 

ב. על כל אחד מצידי הצריחון נתקין משגר ל-23 רקטות 70 מ"מ. (תמונה מס'-3) בנוסף יהיו משגרים נוספים, דומים למשגר ה-70 מ"מ, וגם לרקטות תרמובאריות בקוטר 90 מ"מ, שיהיו להיט בלש"ב.

ג. בנוסף, אנו צריכים להתאים את "ההתקן" למשגרי ה-70 מ"מ לקבלת משגר נוסף שיתאים לטילי הנ"ט של רפא"ל, (תמונה מס'-10) ולטילי הנ"מ שנקראים "סטינגר". (תמונה מס'-9)

בתמונה למטה רואים צריח נושא תותח 50 מ"מ וציוד נוסף של אלביט ורפא"ל אולי כל הצריח של אלביט.

 

תמונה מס'- 8 צריח עם תותח 50 מ"מ. לפי המערכות של אלביט/רפא"ל שמותקנות עליו, יתכן שאלביט אחראית לייצור צריח זה.

 

תמונה מס-9 צריח נ"מ על הרכב גי.אל.טי.וי שנושא משגר לטילי "סטינגר" ותותח 30 מ"מ.

 

תמונה מס'-10 משגר לטילי "ספייק ארוך טווח-2"

 

מבנה חטיבות השריון שהייתי רוצה לראות בצה"ל, יהיה בהתאם לכמות טנקי המרכבה וטנקי הוי.טי-4 הסיני שיהיו בצה"ל. לדוגמה אם יש לנו 1,000 טנקים מדגם מרכבה 3, 4 ו-5 וגם 1,000מדגם וי.טי-4 שמישים ומוכנים למלחמה, נחלק את המספר ב-40 (שזהו מספר טנקי מרכבה בגדוד) ונקבל 25, וזה אומר שיהיו לנו 25 חטיבות מרכבה ו-25 חטיבות של טנקי וי.טי-4. לחטיבות המרכבה נצרף 2 גדודים של טנקי אמ-1 משודרגים עם כ-70 טנקי לחימה, כך שבכל חטיבת מרכבות יהיו 110 טנקי מרכבה וטנקי לחימה.

בחטיבות הוי.טי-4 נצרף לכל חטיבה 2 גדודים של רכבי לחימה מדגם וי.טי-4 עם 70 טנקים משודרגים כך שבכל חטיבת וי.טי-4 יהיו 110 טנקי וי.טי-4 וטנקי לחימה.


אני מקווה שלא יהיו בעיות עם האמריקאיים ונוכל לקבל מהם במהירות את טנקי האמ-1, כאשר השידרוגים יעשו בחלקם בארצות הברית וחלקם בישראל.

אם נרכוש בהצלחה את כל טנקי האמ-1 בארה"ב, נשדרג אותם בארה"ב (3,300 טנקי אמ-1) ונצרף כ-1,750 טנקי אמ-1 משודרגים לחטיבות המרכבה, (70 כפול 25)  ועדיין ישארו בידנו כ-1,550 טנקי לחימה, ונוכל להקים בעזרתם 14 חטיבות עצמאיות של טנקי לחימה או 4 אוגדות משורינות.


 אבל אני חושש שבגלל בעיות עם הממשל הפרוגרסיבי בארה"ב זה לא יהיה קל ועלול לעלות לנו ביוקר, ואם הממשל של ביידן ימשיך לעוד 4 שנים, הסכנה היא לא רק אמברגו על נשק ודברים מסוג זה אלא שלאורך הדרך הדור של הצעירים שיוצאים להפגנות בעד החמאס ועם הסיסמא "מהנהר ועד לים", יגיעו לממשל,  והבעיות לישראל יגברו. צריך כבר עכשיו להתארגן להילחם בזה ע"י מערכת הסברה הרבה יותר טובה ואני מעלה קישור לבחורה ישראלית עם 400,000 עוקבים, מאד מעניינת שעושה הסברה לישראל טוב יותר מכל דוברי הממשלה ביחד. שמה הוא "אלה קינן" ולמטה קישור לבלוג שלה:



בהתאם למצב עם ארה"ב שרוצה יחד עם אנגליה להכיר במדינת חמאסטיין, ורוצה להחזיר את ישראל לגבולות 67 (כמובן זה רק לשלב הראשון) הייתי מתחיל לבדוק עם הסינים לגבי טנקי סימן 96 (כהתחלה), ואם לא נעשה מלחמת עולם עם האמריקאים, אזי כדאי לרכוש גם 1,000 טנקי וי.טי-4 ולשדרג אותם בהתאם לשידרוגים שעשינו בטנקי המרכבה. קישור ותמונה לטנק הסיני סימן 96 למטה:

רק לזכור שאני מעוניין רק בתובה ואת הצריח אפשר להתקין על מכולות ונפזר אותם לאורך הגבולות, גם אם ללא תותח של טנק אבל לפחות עם מקלעים, מק"כים, תותחי 20 מ"מ וטילי נ"ט, והכל בהתאם למיקומם של היחידות.

תמונה מס'-11 הטנק הסיני סימן 96.


אפשרות נוספת הוא הטנק הסיני וי.טי-4 שנראה בתמונה מס'-12 למטה. על הטנק הזה ראה קישור למטה:


תמונה מס'-12 הטנק הסיני וי.טי-4


הטנק שוקל 52 טון יש לו מנוע בן 1,300 כ"ס שיקנה לטנק יחס של 25 כ"ס לכל טון משקל, קיימת אופציה נוספת והיא להחליף למנוע בן 1,500 כ"ס של הטנק סימן-99 ויחס של 28 כ"ס לכל טון משקל.

יש לו מהירות של 70 קמ"ש וטווח של 500 ק"מ. המיגון של הטנק בנוי ממיגון פסיבי ומיגון ריאקטיבי מסביב לטנק ולצריח. הוא נושא תותח בקוטר 125 מ"מ, מקלע מקביל בקוטר "0.3 ומק"כ "0.5 על הצריח לשימושו של המפקד. נקודה אחת שרציתי להוסיף והיא הנושא של חימושים משוטטים כגון: "יורו-120" ואחרים, שיהיו אולי התחליפים שלנו לטילי נ"ט ארוכי הטווח כדוגמת טילי הנ"ט של החיזבאללה אם כי גם לנו יש טילי ספייק חדשים שמגיעים לטווח של 12 ק"מ מהקרקע וכ-50 ק"מ מהאויר.


ישנה כעת משלחת ישראלית בארה"ב (אפריל 2024) לדבר על קניות רציניות של חימוש, שהמטרה היא לעמוד בפני מלחמה איזורית, שזה אומר לחימה עם כל המדינות באיזור ביחד, ולזה היינו צריכים להתכונן כבר לפני עשר שנים.

כרגיל מטוסי הקרב יהיו החלק הכבד ברכישות כאשר מדברים על טייסת אחת של מטוסי אפ-35, טייסת אחת של מטוסי אפ-15 אי.אקס, שהם יהיו מטוסי יירוט מעולים, ומאד יקרים גם יחסית למטוסי האפ-35, לכן עדיף 2 טייסות של-אפ-35 עם המראה ונחיתה אנכית, ועוד 2 טייסות של מטוסי אפ-16 משודרגים להמראה ונחיתה כמו בנושאת מטוסים, ואולי החשוב ביותר 2 טייסות של מסוקי קרב מדגם אפאצי.

העדיפות לאפ-35 עם המראה ונחיתה אנכית היא בגלל בעיה שעלולה להיווצר לנו עם המסלולים שעשויים להיפגע ע"י רקטות וטילים מדוייקים ויצאו משימוש לזמן מה. ניתן יהיה לעקוף את הבעיה הזו ע"י שימוש במטוסים עם המראה ונחיתה אנכית, בניית מסלולים קצרים בקירבת הדת"קים להמראה כמו מנושאת מטוסים בעיקר למטוסי אפ-15 ו-16 ומיגון טוב יותר לבסיסים ולמסלולים.

 

בנוסף לאספקה של מטוסים ומסוקים לחה"א שמי יודע מתי יגיעו, צריך הרבה תומ"תים בקוטר 155 מ"מ ותחמושת מדוייקת לארטילריה זו. ישראל מייצרת תומ"תים (ראה תמונה מס'-13) וגם תחמושת מדוייקת (ראה תמונה מס'-14). ישראל מייצרת גם מרגמה מתניעת חדשה שנקראות "CROSSBOW" בקוטר 120 מ"מ ותמונתו למטה.


תמונה מס'-13 מרגמת 120 מ"מ שנקראת "קרוס בו" עם טווח של 10 ק"מ וקצב אש של 10 פצמ"רים לדקה.

תחמושת נוספת שצריך הם פצמ"רים למרגמות 160 מ"מ ופצמ"רים ואם נקבל מרוסיה, או נייצר בתעשיה שלנו מרגמות 240 מ"מ כולל תחמושת מדוייקת זה יהיה נהדר, בנוסף אני מניח שצריך פצמ"רים למרגמות ה-120 מ"מ ולתומ"תים בקוטר 155 מ"מ שישראל מייצרת. ישראל צריכה גם פגזים לתותחי 39 על 155, זו ארטילריה ותחמושת זולה, שיעשו עבודה מעולה בירי בכינון ישיר מול מבני הבטון שברצועה.

 

מה שארה"ב לא יכולה לתת לנו כרגע אלו נגמ"שים כבדים, חמושים בצריח עם תותח 50-57 מ"מ. חימוש לצבא היבשה נוכל לרכוש בעיקר בסין ואם נוכל להשתלב בייצור כלי נשק אלו, זה יהיה נהדר.

ואת כל אלה שהביאו אותנו למצב של צבא קטן וטיפש צריך להוציא מהצבא ומכל מגע עם צה"ל לא רק בגלל השגיעות של אוקטובר 7 אלא בגלל תקופה ארוכה של הזנחה וחוסר הבנה לגבי צרכי צה"ל.


תמונה מס'-14 התומ"ת הישראלי שניקרא "סיגמה" שמיוצר ע"י אלביט.


תמונה מס'-15 המרעום החכם של פגזי 155 מ"מ שנקרא "טופ גאן".


תמונה מס'- 16 המבצר הארטילרי של מלחמת ההתשה בסיני נושא תותח 155 מ"מ.


עלה לבלוג ב-2.8. 2024

25 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page