top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

לקחים ממלחמת ישראל וחמאס ב-2023/24.

אחד מהלקחים ממלחמה זו היא שאנו צריכים הרבה יותר חטיבות שריון בחיל היבשה. והדרך להשיג זאת לדעתי היא דרך שינוי שצריך לעשות בחטיבות הטנקים וזאת ע"י החלפת 2 גדודי מרכבות ב-2 גדודים של טנקי לחימה.וזה אומר שבכל חטיבת שריון יהיה גדוד אחד של טנקי מרכבה ו-2 גדודים של טנקי לחימה. (הסבר בהמשך) לארה "ב יש כ-3,300 טנקי אמ-1 ישנים וצריך לרכוש את כולם ולתת לארה"ב לשדרג אותם בהתאם להבנתנו.

תמונה מס'-1 הטנק אמ-1 הדגם הישן.


תמונה מס'-2 צריח לתותח 57 מ"מ שיורכב על טנק הלחימה.

והשידרוגים הם:

1. נסיר את הצריחים מטנקי האמ-1 הישנים ואת כל הציוד שקשור לצריח ולתותח שאנו מסירים מאמ-1.

2. נתקין במקומם את הצריחים כדוגמת זה שנראה בתמונה מס'-2 עבור טנקי הלחימה.

3. על חלק מ-3,300 טנקי האמ-1 נתקין את הצריח של המרגמה החדשה שנקראת "קרוס בו ומיוצרת ע"י אלביט (תמונה מס'-3). ואפשר לרכוש למטרה זו מסין את הנגמ"ש האופני שנקרא וי.אנ-1. (תמונה מס'-4)


תמונה מס'-3 מרגמת 120 מ"מ בצריח סובב.


על המרגמה נכתבו השורות הבאות:

 

          The system is fully automated, and is interfaced with the fire control system (FCS) which in turn talks to the battle management system. Once the firing mission assigned, the vehicle comes to a halt and the mortar is ready to fire, the first round being off in less than 30 seconds. Automatic loading allows firing 10 rounds in the first minute, sustained firing rate being 6 rounds per minute.

 

4. הנגמ"ש הסיני האופני וי.אנ-1 (תמונה מס'-4) הוא הבסיס לתומ"ת הסיני בקוטר 122 מ"מ שנראה בתמונה למטה, והוא יוכל להיות גם הרכב למרגמת ה"קרוס-בו" החדשה שבתמונה למעלה.


תמונה מס'-4 הנגמ"ש הסיני האופני וי.אנ-1/זי.בי.אל-09. שמותקן עליו צריח לתותח 122 מ"מ.


5. על כל אחד מצידי הצריח החדש מותקן פוד שנתקין בו תותח גאטלינג בקוטר 20 מ"מ וגם את תחמושתו, ועל הפוד נחליף את המקלע בעמדת יירוט שנקראת "חץ זוהר" (תמונה מס'-5)


תמונה מס'-5  מערכת ליירוט רקטות וטילי נ"ט "חץ זוהר".


במערכת זו נעשה שינוי אחד ונחליף את מקלע ה-7.62 מ"מ במקלע בקליבר "0.338.

בתמונה מס'-2 נעשה שינוי ובמקום תותח בקוטר 57 מ"מ נתקין תותח בקוטר 50 מ"מ בלבד

 

6. הסיבה לשינוי היא המחשבה על מיגון אנשי הצוות, בשביל לשמור עליהם נעשה מספר שידרוגים והם:

א. התקנת "קפסולה" לפני הצריח שישבו בה 2-3 אנשי צוות כך שהצריח יהיה לא מאוייש והטנק יופעל מהקפסולה שמותקנת אחרי הנהג ומלפני הצריח. בין הקפסולה והצריח יותקן קיר פלדה שיגן על הצוות במקרה שהתובה תיחדר.

ב. הקרוסלה שנועדה להיות המחסנית של הטנק תוחלף במחסנית חשמלית שתטעין את התותח. (ראה תמונה מס'-6 למטה") התקנת המטען החשמלי תבטל את הצורך בקרוסלה.


תמונה מס'-6 מטען חשמלי לפגזי 35-50 מ"מ.


תמונה מס'-7 משגר ל-23 רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ. של חברת ארנולד דפנס.

 

7. על כל אחד מצידי הצריח נתקין פוד שמכיל רקטות. בצד אחד נתקין פוד שמכיל רקטות מונחות בקוטר 70 מ"מ. (תמונה מס'-8) ואילו בצידו השני של הצריח נתקין פוד נוסף שיותאם לרקטות תרמובאריות בקוטר 90 מ"מ.

 

8. אין לי ספק, שאם נצליח לרכוש את טנקי האמ-1 הישנים של ארה"ב, ו/או את טנקי סימן 96 הישנים של סין, ו/או את טנקי הוי.טי-4 החדשים של סין, נהיה במצב מעולה להחזיר את עוצמתו של חיל השריון שלנו לעוצמתו, שמלפני הזמן שכל הרמטכ"לים והמפקדים הבכירים הרסו את הצבא. נוסיף לסד"כ החטיבתי את פלוגות המרגמות שנקראאים "קרוסבו" שנזכרת למעלה, ואת התותחים המתניעים החדשים שנקראים "סיגמה" שיחליפו את העתיקות שיש בצה"ל, נוסיף את הפצמ"רים החכמים שלנו ונראה את חטיבות השריון עולות מעל הכל.

 

ונקודה אחת לזכור לישראל יש כ-200 ביליון דולר ביתרות שלנו ואין שום סיבה בעולם שתמנע מאיתנו לקבל ממי שצריך 10 ביליון דולר להשקיע בביטחון שלנו. זו תהיה ההשקעה הכי טובה שלנו.












2 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page