top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

שידרוג חיל היבשה. פרק מס'-8: רכש ושידרוג טנקי וי.טי-4 לטנקי לחימה.

עודכן: לפני 7 ימים


את הבעיה של צבא קטן כפי שמומחים חושבים שזו הבעיה הראשונה, אפשר וצריך לשפר במידי ע"י:

1. רכישת 3,000 טנקי "אמ-1" ישנים שנמצאים במחסנים של ארצות הברית, (לפי ויקי) ועדין נושאים צריח עם תותח 105 מ"מ ואני מניח שגם עם אלקטרוניקה ישנה. (ראה פרק מס'-2)

2. רכישת 1,000 טנקים סיניים מדגם "וי.טי-4" (הזמנה ראשונה) ואת הטנקים האלו נשדרג בזמן הייצור לטנקים שנוכל לדבר איתם.

3. רכישת 2,000 טנקי וי.טי.-4 נוספים.(הזמנה שנייה) שישודרגו בזמן הייצור לטנקי לחימה.


תמונה מס'-1 הטנק הסיני וי.טי-4.

 3. והשידרוגים הם:

א. הסרת הצריח עם תותח ה-125 מ"מ והחלפתו עם הצריח שנראה בתמונה מס'-2. את תותח ה-57 מ"מ נחליף עם תותח בקוטר 50 מ"מ, פגזי תותחים בקוטר הזה (50) ניתן להטעין בשיטה שונה למשל שרשרת פגזים במקום קרוסלה ונוכל עי"כ לשפר את מיגון הצוות, בנוסף, התקנת "קפסולה" בחזית הטנק, שזו אמבטיה שישבו בה 2-3 אנשי צוות עדיף על ישיבה בצריח או בתובה, שידרוגים הללו (קוטר התותח, קפסולה וביטול הקרוסלה) יגבירו את הגנת הצוות.


שינוי קוטר הפגז ישנה את שיטת ההזנה של התחמושת לתותח ואני מניח שהגיבנת שהטען האוטומטי גורם לצריח, תיעלם ,וניתן יהיה להתקין על גג הצריח צריחון נ"מ/נ"ט. (תמונה מס'-4) וגם את התקנת עמדת הלחימה של המפקד עם מקל"ר ה-25 מ"מ. (תמונה מס'-8)


תמונה מס'-2 צריח לתותח 57 מ"מ.


תמונה מס'-3 יחידת טעינה לתחמושת של 35-50 מ"מ.


בנוסף, הסרת הצריח והחלפתו בצריח, שנראה בתמונה מס'-2, יפחית את משקלו של הטנק ב-10 טון ולטנק יהיה יחס של 30 כ"ס ל-1 טון משקל, ויהפוך את הטנק לפורמולה של הטנקים, או יאפשר לנו לשדרג את מיגון טנק הלחימה בעוד 10 טון. אני הייתי הולך עם המיגון.

בנוסף נעשה בצריח זה מספר שידרוגים נוספים והם:

3. והשידרוגים הם:

א. הסרת הצריח עם תותח ה-125 מ"מ והחלפתו עם הצריח שנראה בתמונה מס'-2. את תותח ה-57 מ"מ נחליף עם תותח בקוטר 50 מ"מ. פגזי תותחים בקוטר זה (50) ניתן להטעין בשיטה שונה למשל: שרשרת פגזים (טען חשמלי) במקום קרוסלה ונוכל עי"כ לשפר את מיגון הצוות.


ב. התקנת "קפסולה" בחזית הטנק, שזו "אמבטיה" שישבו בה 2-3 אנשי צוות היא השיטה העדיפה על הפרדת הצוות מהתחמושת. שידרוגים הללו (קוטר התותח, קפסולה וביטול הקרוסלה) יגבירו את הגנת הצוות.


ג. שינוי קוטר הפגז ישנה את שיטת ההזנה של התחמושת לתותח ואני מניח שהגיבנת שהטען האוטומטי גורם לצריח תיעלם, וניתן יהיה להתקין על גג הצריח צריחון נ"מ/נ"ט. (תמונה מס'-4) וגם את התקנת עמדת הלחימה של המפקד עם מקל"ר ה-25 מ"מ. (תמונה מס'-7)


 ד. הסרת הצריח המקורי והחלפתו בצריח, שנראה בתמונה מס'-2, יפחית את משקלו של הטנק ב-15 טון ולטנק יהיה יחס של 30 כ"ס ל-1 טון משקל, ויהפוך את הטנק לפורמולה של הטנקים, או יאפשר לנו לשדרג את מיגון טנק הלחימה בעוד 10 טון. אני הייתי הולך עם המיגון.



תמונה מס'-4 צריח נ"מ/נ"ט לתותח 35 מ"מ.


ה. את המקלע המקביל נחליף עם מקלע מקביל בקליבר "0.338 ועל גג הצריח בשילוב עם מערכת הראייה של המפקד נתקין מקלע גאטלינג בקליבר "0.338 ולו קצב אש של 2,500 כדור בדקה.

(תמונה מס'-6)


תמונה מס'-5 מקלע בקליבר "0.338


תמונה מס'-6 מקלע גאטלינג בקליבר "0.338 קצב אש 2,500 כדורים לדקה.


ו. בקצות הצריח של ה-57 מ"מ נשאיר את שני הפודים (ארגזי התחמושת וכלי הנשק) במקומם, אבל נתקין בשני הפודים תותחי 20 מ"מ שלהם שני קצבי אש נמוך 750 פגז לדקה וגבוה 1,500 פגז לדקה.


ז. על שני הפודים שצמודים לצריח מותקנים 2 מקלעים שנחליף אותם עם שני צריחונים שנושאים את המערכת שנקראת "חץ זוהר" שהינה מערכת יירוט כנגד רקטות וטילי נ"ט. (תמונה מס'-7)


תמונה מס'-7 מערכת ירוט טילי נ"ט ורקטות.


ח. את עמדת המפקד נבטל ונתקין מאחורי הצריח עמדת מפקד שכוללת מקל"ר 25 מ"מ (תמונה מס'-8) ומקלע גאטלינג בקליבר 0.338. שצריך יהיה להוסיף לעמדה. (תמונה מס'-5)



תמונה מס'-8 עמדת המפקד עם מקל"ר 25 מ"מ שצריך להוסיף לו מקלע בקליבר "0.338

 

ט. השידרוג החשוב ביותר יהיה ליצור הפרדה בין אנשי הצוות והתחמושת. לכן אם אנשי הצוות לא ישבו בצריח אלא ב"קפסולה", ויהיה קיר מגן בין הקפסולה לבין תא הלחימה, בתקווה שקיר המגן יבלום את הפיצוץ והצוות לא יפגע. בנוסף בגג מעל מחסנית התחמושת תהיה פלטה שהפיצוץ יעיף החוצה ואיתה תשתחרר כל אנרגיית הפיצוץ אל מחוץ לטנק וזה יעזור לשמור על חיי הצוות.

 

ישראל צריכה להתכונן שאם ביידן או דמוקרטי/פרוגרסיבי אחר יזכה בנשיאות, לישראל יהיו חיים קשים וצריך לפעול במלוא המרץ להתכונן למצב זה, והמהלך הראשון הוא להתחיל לגוון את מקורות הנשק שלנו. המדינה הראשונה שהייתי פונה אליה לרכישת נשק היא סין, שהיא מעצמה עולה וכל השאר יורדות.

 

בשנת 1996 הייתה לישראל עיסקת נשק גדולה עם סין לגבי מכירת 4 מטוסי ביון עיסקה של כמיליארד דולר ששאול איזנברג טיפל בה. אבל האמריקאים שמו רגל על העיסקה וזה עלה לנו ב-350 מיליון דולר קנס לסין, ניתוק קשרים רציני איתה וריב עם ארצות הברית. העיסקה נקראת "משבר הפלקון".

אולי אפשר יהיה לחזור ליחסים טובים עם סין שמייצרת את כל מה שאנו נרצה בין אם הם מייצרים את זה כעת או ייצרו את זה עבורנו בעתיד. רצוי מאד שאנו נשתתף בייצור כל מה שאנו יכולים לייצר.

 

במסגרת הפריטים שאני הייתי מזמין בסין נכללים הפריטים הבאים, אבל לא רק:

1. 1,000 טנקי וי.טי-4 אחרי בחינה רצינית בעיקר לנושא הצריח והתותח.

2. 2,000 רכבי וי.טי-4 שישודרגו לטנקי לחימה ובמסגרת השידרוג יוחלפו הצריח והתותח, בצריח אחר ובתותח בקוטר 35 מ"מ ואולי 50 מ"מ (תמונה מס'-2) לקרוא בפרוט על השידרוג ראה "שידרוג לטנקי לחימה בפרק מס'-2".

3. 1,000 תותחי 155/52 שנקראים פי.אל.זי-52, ואולי ניתן לעניין אותם לייצר עבורנו את התותח שנקרא "סיגמה" (תמונה מס'-9 למטה). וזה יהיה מעולה.


תמונה מס'-9 התומ"ת הישראלי "סיגמה".

 

 4. מרגמות מתניעות עם צריח סובב. אלביט ייצרה מרגמת 120 מ"מ עם צריח סובב לטווח של 10 ק"מ וקצב אש של 10 פצמ"רים בדקה ויכולת לירי בכינון ישיר, עם ירי לקומות עליונות וגם בשיטת תקיפה עילית עם פצמרים חכמים, המרגמה נקראת "קרוסבו". צריך לבקש את סין לייצר את המרגמות האלו עבורנו וגם את הפצמ"רים, עושה רושם שהעולם סוגר עלינו.

 

5. משגרים לרימונים בקוטר 35 מ"מ, או 40 מ"מ. חיל הרגלים אמור להצטייד ברובים חדשים ורצוי להוסיף גם משגרים לרימונים בקוטר 35 מ"מ שיהיו יעילים ביותר בלש"ב או במשגר בקוטר 40 מ"מ. 



תמונה מס'-10 משגר לרימונים בקוטר 35 מ"מ.


תמונה מס'-11 משגר לרימוני 40 מ"מ.


אשר לרכישות נשק בכללי, כל מה שצריך לחיל היבשה, לחיל הים, לארטילרייה, למסוקים וגם למטוסים אפשר לרכוש מסין, (זוכרים את הלביא?) שיתוף פעולה בנושאים אלו יהיה לטובתנו, אני בטוח שנוכל לקבל אשראי גדול לרכישות שלנו. שת"פ עם סין יוריד מאיתנו את לחצי המלחמה שמתקרבת. בדומה למשפט: "זה אני וזה אח שלי".

 

בנוסף יש לישראל 200 ביליון דולר ביתרות החוץ שלנו ועדיף להשקיע חלק מהם ברכישות נשק שנחוץ לבטחוננו מאשר לבצע הימור באיזה מטבע להשקיע את הכסף. ואם רק נזכור כמה עלו לנו המלחמות האחרונות נבין שההשקעה בביטחון עם פיקוח של אדם ברמה של האלוף בריק על ההוצאות מהיתרות

הינה תשובה חשובה להגנת הנדינה.
















2 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page