top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

שלב 2 דיכוי מערך התמ"ס-תלול מסלול של החמאס והחיזבאלה

שלב מס'- 2: דיכוי מערך רקטות התמ"ס (תלול מסלול) של החמאס והחיזבאללה

ראש אמ"ן הנוכחי האלוף חילווה כתב, בהיותו ראש אגף מבצעים בצה"ל, מאמר שנקרא ’משמר לאומי’ ומאמר נוסף שנקרא "לשלול את הרקטות" וניתן לקרוא אותו בקישור למטה:


גם תא"ל ערן אורטל שעומד בראש המערכת שנקראת "מרכז דדו" כתב מאמר שנקרא "להדליק את האור ולכבות את האש" וקישור למאמר שלו למטה:


ישנם מאמרים נוספים בנושא זה שעיקרן הוא "איך מתמודדים עם ארטילריה תלולת מסלול-(תמ"ס)" וניתן לקרוא אותם במגזין שנקרא "בין הקטבים" שהוא "כתב העת של צה"ל לאמנות המערכה" וקישור אליו למטה:

וגם אני הקטן רוצה להביע את דעתו בנושא זה.


סדר פעולות לדיכוי מערכי התמ"ס של החמאס וחיזבאללה.

2.1 פריסה מוקדמת של ’שמיכות דיכוי תמ"ס’ מעל רצועת עזה ודרום לבנון כך שאירגוני הטרור לא יוכלו להתערב במלחמה בארץ.


2.2. ’שמיכת דיכוי’.

את הרעיון אני לוקח מהמאמר של תא"ל ערן אורטל והרעיון הזה נקרא ’שמיכות דיכוי תמ"ס’, אני מוסיף לו את הסימון + כך שהמשפט שלי הוא ’שמיכות דיכוי תמ"ס +’. התוספת + אומרת שאת היכולת הזו אפשר להפעיל גם מול חוליות נ"ט, שריון אוייב, ארטילריה, מיבנים, סיכולים ממוקדים, ואפילו בים.

המונח ’שמיכת דיכוי’ מתאר מצב שבו מעל איזור מסויים אנו מציבים באויר ’שמיכת דיכוי’, שלמעשה השמיכה הזו היא מקבץ של ’חימושים ממתינים’ שנמצאים באויר בנקודות שנקבעו מראש ואמורים להשמיד את מערך התמ"ס של האוייב והיה והוא יצוץ וינסה לשגר רקטות או טילים. מידות השמיכה וכמות החימושים בשמיכה יותאמו לשטח שאנו רוצים לשלוט עליו.

לדוגמה: אם’שמיכת הדיכוי’ צריכה להיות מותקנת מעל צפון הרצועה והיא תהיה בגודל של 5 ק"מ על 3 ק"מ, וכל 0.5 ק"מ נתקין ’חימוש ממתין’, אזי יותקנו בשמיכה זו בין-60 ל-80 ’חימושים ממתינים’.

אפשרות נוספת היא לייצר שמיכות סטנדרטיות בגודל של 1 ק"מ על 1 ק"מ ובכל יחידה יהיו 9 חימושים.

את כמות השמיכות נתאים לשטח שאנו רוצים לשלוט עליו. יתכן שזה יהיה קל יותר להפעלה ושליטה מהאפשרות הראשונה. מספר השמיכות ומספר החימושים בשמיכה יהיו בהתאם למידע שיש לנו לגבי כמות המשגרים, הרקטות, הטילים, המרגמות או כל מטרה חשובה אחרת שיש לאוייב באותו איזור.

דוגמה לשמיכת דיכוי ולחימושים ממתינים ניתן לראות בקישור למטה:


כמובן שבשלב זה הווידיאו הוא לא מציאות אבל בהחלט ניתן לביצוע. יש לנו מספיק סוגי רקטות שניתן להרכיב עליהם את החימושים הממתינים, יכול להיות שנצטרך להתקין גם פנלים סולאריים לטעינת החימושים אלא אם השימוש בהם יעשה לזמן קצר. לגבי שיגור מהמטוס ניתן לראות דוגמה נחמדה בקישור למטה:


2.3 ’חימוש ממתין’.

החימוש הממתין הוא החימוש שמותקן בשמיכת הדיכוי, הוא בנוי מרקטה בקוטר 122 מ"מ, (זו הערכה בלבד מי שיבנה את החימוש יעשה את השיקולים שלו לגבי המידות של החימוש), והוא ניצב במטוס המטען ומשולח ממנו, הרקטה נופלת מהמטוס ופותחת מצנח שמאט את נפילתה, לאחר מכן החימוש פותח 4 זרועות שנושאות 4 רוטרים, אחד על כל זרוע, שמיצבים ומניעים את החימוש לנקודה שהוקצתה לו בשמיכת הדיכוי.

המטוס המשגר יכול לשאת כמות גדולה של חימושים שמשולחים מהמטוס ובונים עי"כ את ’שמיכות הדיכוי’ שנפרסות מעל איזורים מסויימים שאנו רוצים לשלוט עליהם.

לרקטות אלו אני קורא ’רקטות תקיפה’ והם יתקפו את משגרי הרקטות וכל מטרה חשובה אחרת.

רקטות אחרות שנקרא להם ’רקטות יירוט’ יהיו בקליבר 70 מ"מ יתמחו בפגיעה והשמדה של רקטות ו/או טילים שנורו ע"י החמאס או החיזבאללה כאשר הם בשלבי הטיפוס ומהווים מטרה קלה לזהוי וליירוט.

רקטות אלו ישאו רב"ת שונה ’מרקטות התקיפה’.

הרקטות יותקנו מסביב לגוף של החימוש, שהוא מרובע ועל צלע אחת נרכיב רקטות כגון זוני בקוטר "5 שמוכוונות בלייזר ועל צלע שניה ניתן להרכיב את רקטות ה-70 מ"מ שגם הם מוכוונים על קרן לייזר.

מרגע הפעלתם, החימושים ממקומם בשמיכה, יחפשו מטרות כאשר כל חימוש סורק שטח שקוטרו 1 ק"מ, כאשר נמצאה מטרה, אחד מהחימושים שבשמיכה יופעל כנגדה. המידע לגבי מיקום המטרה וסוגה ישותף עם שאר החימושים בשמיכה וגם עם שמיכות קרובות, עי"כ ניתן יהיה לכוון לאיזור שבו ניראו המטרות, חימושים נוספים.


2.4 הצבת ’שמיכות דיכוי תמ"ס’ בשמיים.

השילוח של החימושים יעשה ממטוס מטען כדוגמת בואינג, הרקולס, אמ.די-76 וגם ממטוסי קרב כאשר הם נישאים מתחת לכנפי המטוס ומתחת לגוף.

בקישור למטה אפשר לראות את שיטת השילוח של החימושים ממטוס מטען, החימושים שנראים בקישור מתאימים לרקטות ויותאמו ל’חימוש ממתין’. השיטה הזו כפי שניראת בקישורים למטה יתאימו גם לכל מיני חימושים אחרים שיותאמו לתקיפת טנקים, שיירות, מבנים וכו'. כמו שהרעיון לתקוף את הרקטות בשלב הטיפוס הוא נכון, זה יהיה יותר מנכון לתקוף את מקומות הייצור, ההרכבה, נקודות השיגור והמקומות שמאחסנים בהם את המשגרים והרקטות.

אם נפרוס את ’שמיכות הדיכוי’ מעל האיזורים הנכונים לא נחשוש מהכמות הרבה של רקטות בידי האוייבים.

בקישור למטה שיטה לשלח את החימושים מהקרקע ומהים ע"י מטל"רים, להחזיק אותם באויר כשמיכת דיכוי ולהפעיל אותם כנגד מטרות שונות על הקרקע ובים. כך ניראת ’שמיכת דיכוי’:

לדעתי שיגור של שמיכות הדיכוי מול עזה יעשה ממטל"רים שימוקמו לאורך הרצועה. ואילו שמיכות הדיכוי בלבנון יעשו ברובם ע"י שיגור ממטוס מטען.

בקישור למטה שילוח ממטוס של מערכות לחימה כנגד שריון אוייב וגם פגיעה במכוניות ברחוב.


המערכת בקישורים אלו אולי לא קיימת במציאות, אבל השיגור של החימושים מהמטוס וממטל"ר הוא מעניין מאד ולדעתי ניתן לביצוע במיידי.

החימושים שיותקנו במטוס המטען יעמדו בשורות אחד אחרי השני כמו חיילים במסדר, כל שורת חימושים תתקרב לפתח השיגור והחימושים אחד אחרי השני ישולחו מהמטוס ויפלו למטה, בגובה מסויים יפתח המצנח ויאט את נפילתם, לאחר שהחימוש האט יפתחו הקירות של החימוש. הרוטורים יפתחו, יתחילו להסתובב ולייצב את החימוש באויר, בשלב הבא החימוש ינוע לנקודה שהוקצתה לו ב’שמיכת הדיכוי’ ויהיה נכון לפעולה בכל רגע נתון. לאחר מכן הלוחות הסולאריים יפתחו ויטעינו את החימושים כך שהם יהיו מוכנים להפעלה.


15 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page