top of page

-

  • תמונת הסופר/תdgross479

שידרוג חיל היבשה-פרק מס'-7 שידרוג מערך הנ"מ.

המלחמות בשנים האחרונות, איראן נגד מיתקני הנפט של סעודיה ואיחוד האמריות, הקרבות בין אזארביג'ן לארמניה שמזל"טים ישראלים וטורקיים כיכבו בה, וגם בקרבות בין רוסיה לאוקראינה, אנו רואים את החשיבות הרבה של רחפנים ומזל"טים כיחידות לגילוי, זיהוי ותקיפת מטרות.

 

גם ישראל מצאה לא פעם רחפנים ומזל"טים שחדרו לתחומה ולא תמיד מופלים. על מנת שלא נופתע במלחמה הבאה ע"י מערכות אלו, רצוי למקם ברמת הפלוגה ומעלה אמצעי נ"מ שיעזרו לפגוע ולהשמיד כטמ"מים של האוייב.

 

בתמונה למטה ניתן לראות רכב נ"מ רוסי אופני שנקרא "פנטסייר" שמותקנים בו 12 טילי נ"מ ו-2 תותחי 30 מ"מ כפולי קנה עם קצב אש משולב של 5,000 פגז לדקה, לטילי הנ"מ, שנקראים 9אמ311 טווח של 10 ק"מ, הרכב נושא מכ"מ חיפוש מאחורי הצריח, ובחזית הצריח מותקן מכ"מ מאיר.המלחמות בשנים האחרונות, איראן נגד מיתקני הנפט של סעודיה ואיחוד האמריות, הקרבות בין אזארביג'ן לארמניה שמזל"טים ישראלים וטורקיים כיכבו בה, וגם בקרבות בין רוסיה לאוקראינה, אנו רואים את החשיבות הרבה של רחפנים ומזל"טים כיחידות לגילוי, זיהוי ותקיפת מטרות.

 

גם ישראל מצאה לא פעם רחפנים ומזל"טים שחדרו לתחומה ולא תמיד מופלים. על מנת שלא נופתע במלחמה הבאה ע"י מערכות אלו, רצוי למקם ברמת הפלוגה ומעלה אמצעי נ"מ שיעזרו לפגוע ולהשמיד כטמ"מים של האוייב.

 

בתמונה למטה ניתן לראות רכב נ"מ רוסי אופני שנקרא "פנטסייר" שמותקנים בו 12 טילי נ"מ ו-2 תותחי 30 מ"מ כפולי קנה עם קצב אש משולב של 5,000 פגז לדקה, לטילי הנ"מ, שנקראים 9אמ311 טווח של 10 ק"מ, הרכב נושא מכ"מ חיפוש מאחורי הצריח, ובחזית הצריח מותקן מכ"מ מאיר.


                                         תמונה מס'-1 רכב הנ"מ הרוסי שנקרא "פנטסייר"


הבעיה היא שכיום הכטמ"מים הם חיל האויר וחיל השריון של האוייבים שלנו ברצועת עזה, בלבנון, וגם כוחות סדירים של מדינות העימות, וכוחות אלו יפעילו כטמ"מים במספרים של מאות ואלפים כנגד מטרות שלנו  כגון: ארטילרייה, ימ"חים, מוצבי מודיעין, ועוד מטרות דומות.

 

מצב זה מחייב אותנו לפתח מספר רכבי נ"מ שיופעלו כצוות נ"מ ויתנו את הפתרונות לבעית הכטמ"מים.

צוות הנ"מ יהיה בנוי מ-3-4 רכבים שונים והם:

1. רכב ראשון יהיה מטל"ר בקוטר 160 מ"מ שנקרא "לאר-160" של תעשיה אווירית וכיום הם חלק מ"אלביט מערכות".

המטל"ר נושא 26 רקטות ב-2 משגרים, לרקטות אלו טווח של 45 ק"מ ורש"ק במשקל 45 ק"ג. אני חושב שטווח של 10 ק"מ יספיק וחשוב יותר היא עוצמת הרש"ק. אם נפתח מערכת ביות בשיטה של "רוכב קרן" אזי נוכל לשגר את הרקטה לכיוון נחיל הכטמ"מים וע"י מרעום קירבה או בפיקוד מרחוק, ניזום את הרקטה במרכז הנחיל והוא ישגר אלפי פיסות מתכת כנגד הכטמ"מים וישמיד רבים מהם.

לדעתי זוהי השיטה הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה הזו שעשוייה להיות בעיה ברמה של טילי הנ"ט ביום כיפור. כמובן שאם נוכל לדעת איפה הם מאוחסנים ונוכל להשמיד אותם לפני המלחמה זה יהיה מעולה.


תמונה מס'-2 המטל"ר "לאר-160".


2. רכב שני יהיה מערכת מכ"מ ניידת שיהיה בה מכ"מ וציוד נוסף על מנת לאתר את נחיל הכטמ"מים ולאפשר למטל"רים לפגוע בו לפני שהוא תוקף. אני מניח שמערכת המכ"מ הניידת תוכל להפעיל מספר משגרים בו זמנית. דוגמה למערכת מכ"מ ניידת בתמונה למטה:


תמונה מס'-3 מערכת מכ"מ ניידת של "כיפת ברזל"

 

3. רכב שלישי יהיו למעשה תותחי נ"מ בקוטר 30 מ"מ שנראים בתמונה מס'-1 על הרכב הרוסי "פנטסייר". אבל במקום טילי הנ"מ הרוסיים נתקין 2 משגרים לטילי "סטינגר" שנראים בתמונה למטה:


תמונה מס'-4 רכב נ"מ של המארינס האמריקאי נושא תותח גאטלינג בקוטר 25 מ"מ

  ו-2 משגרים לטילי נ"מ מדגם "סטינגר".


4. רכב רביעי יהיה רכב לחימה שנושא תותח 57 מ"מ שיוכל לעזור בכל נושאי ההגנה על צוות הנ"מ.

ליירוט מטרות בודדות כגון: מטוסים וטילים נשתמש במשגרי "ספיידר" שנראים למטה:


תמונה מס'-6  מערכת הנ"מ שנקראת "ספיידר" נושאת 2 מארזים לטילים,

אחד עבור טילי "פייתון-5" והשני עבור טילי "דרבי".


תמונה מס'-7  אפשרות נוספת היא 2 רכבים:

אחד נושא משגרים ל"פייתון-5" ואחד נושא משגרים לטילי "דרבי".

7 צפיות0 תגובות

מאמרים קשורים

bottom of page